Naša zemlja. Naš most. 300 godina sanjani san postao je stvarnost. Od prve lopate, do otvaranja prošla su desetljeća. Gradnja se obećavala nebrojeno puta. Probijali su se rokovi. Izmijenilo se pet premijera, šest vlada. Tih godina ni najoptimističniji nisu vjerovali da će jednoga dana automobilom prijeći od Komarne do Brijeste.
"Kad su došli Kinezi, kad su oni počeli raditi i kad sam vidio prvi put da su došli na taj most, onda se moglo očekivati da će od toga biti nešto", kazao je Anto Levanat.
"Možda mi još nismo svjesni, ali mislim da je napravio čudo. Ne samo zbog granice, i po pitanju turizma – ma svega, napravio je veliku korist", govori Robert Levanat.
Pelješki most Hrvatska je zaželjela, Slovenac projektirao, Europska unija platila, a Kina izgradila. Izronio je iz mora nakon godina čekanja i promijenio sliku, ali i život, prije svega stanovnika Pelješca i Korčule.
"Pelješki most je sve potencijale Pelješca, ne samo Stona i juga Hrvatske ono što je postojalo kao nebrušeni dijamant izbacilo na površinu", kazao je načelnik Općine Ston Vedran Antunica.
Most je cijelom poluotoku donio 17 posto više dolazaka gostiju do sredine srpnja.
"Mislim da je bila jako dobra ideja ovdje izgraditi most. Korisno je za vas, ali i za nas", govori Irina Carbonell iz Španjolske.
Izgradnja Pelješkog mosta donijela je preporod cijelom poluotoku, ali i bankovnim računima. Turistički bum najbolje se vidi u Muzeju vinogradarstva i vinarstva.
"Mi smo Splitu sada na sat i pol vremena, mi smo njima sada izlet destinacija. Sezona nam se produljila. Mi se nalazimo u Muzeju vinogradarstva i vinarstva i taj muzej radi cijelu godinu i cijelu godinu ima posjetitelja", govori upravitelj Poljoprivredne zadruge Putniković Ivo Đuračić.
U most su ugrađeni deseci tisuća tona čelika, betona i željeza. Bio je to najskuplji hrvatski kamen temeljac – ali zemlja je konačno spojena. To nema cijenu.
POGLEDAJTE VIDEO: Godinu dana prošlo je od otvaranja Pelješkog mosta: 'Možda još nismo ni svjesni, ali napravio je veliku korist'