Brijunka je izlazila s dna mora oprezno, milimetar po milimetar. Njome je s 12 metara visine upravljao dizaličar Goran Damjanac koji 24 godine radi na plovnoj dizalici Diviću.
"Potrebna je koncentracija. Bio je dečko koji je govorio što da radim i ja sam slušao. Maksimalna brzina paranka je šest metara u minuti. Dizao sam možda pola metra u minuti", ispričao je Damjanac.
Ivan Čekada, rukovoditelj pomorskog transporta u Uljaniku, pojasnio je da montiraju opremu "na kuku" dizalice, a potom s njom dođu iznad mora te ju dodaju roniocima u more.
"Najčešće hvatamo ispod osovinskog voda gdje je najčvršći", dodao je Čekada.
Najveći strah oko 30 koordiniranih stručnjaka bio je da se brod ne raspadne.
"Jedino što nas je brinulo je što se brod odlomio, dobili smo informaciju da je trup dosta oštećen tako da smo pazili da se brod ne raspadne prilikom dizanja pa smo morali sve polako raditi čekat da voda iscuri", kazao je Čekada
Zahtjevna akcija trajala je dva i pol sata. Olupina od 17 metara izvučena je uz pomoć moćne ploveće Uljanikove dizalice Divić.
"Dobili smo informaciju da su tankovi željezni tako da se nismo toliko bojali da će to izdržati, a isto tako osigurali smo brod s plutajućim branam prije izvlačenja", kazao je Čekada.
Dizaličar Damjanac pojasnio je: " Kad smo ga zakačili, onda smo vidjeli da je to čvrsto kad smo ga digli van vode onda smo pustili da ide voda vani, tonaža se smanjivala i došli smo do zaključka da ga možemo dignuti, digli smo ga i stavili na palubu."
Kobilica je ostala cijela, a brod je izdržao.
Reanna Relić iz odnosa s javnošću Nacionalnog parka Brijuni rekla je: " Do onečišćenja nije došlo ako jučer tako niti danas što nas je također bilo strah s obzirom kad se vadi brod dosta je nepredvidivo ali evo sve je u redu."
Najveći strah ljudi koji su vadili brod iz mora bio je da se ne dogodi ekološki incident. Brod nije u najboljem stanju, ali je sada na sigurnom i sutra će biti spušten s Divića.
Nakon što se iz njega isiše gorivo i procijeni, Brijunka će na otpad.