Ekskluzivno za RTL Danas / Prvi puta o monetizaciji progovorili mirovinski fondovi

Zašto da i zašto ne monetizaciji - pred tjedan u kojem se očekuje vrhunac prikupljanja potpisa za referendum o davanju brzih kilometara u koncesiju - u uzavrelu raspravu uključili su se i mirovinski fondovi koji su zaineresirana strana. U čak dvije ponude za koje, kako je u nedavnom razgovoru za RTL dao naslutiti, navija i sam premijer Zoran Milanović. Među milijun i 700 tisuća korisnika fondova i inicijatori referenduma - koji su čvrsto protiv.

19.10.2014.
19:07
VOYO logo

Tko je za monetizaciju, a tko protiv nje? I što, konačno, s autocestama? Na ovo pitanje oni koji raspolažu novcem od mirovina hrvatskih građana imaju jasan odgovor.

„Mi želimo ulagati u autoceste jer nam je ulaganje u infrastrukturu dugoročno korisno i iskoristivo“, kazao je Petar Vlaić, predsjednik Uprave Erste plavi obaveznog mirovinskog fonda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovako razmišljaju sva četiri obvezna mirovinska fonda: AZ, PBZ Croatia osiguranje, Erste plavi i Raiffeisen. Zajedno broje oko milijun i sedamsto tisuća članova - hrvatskih građana koji uplaćuju za svoje mirovine, a raspolažu s više od 62 milijarde kuna. 

„I još jedna stvar, mi bismo ovakvim ulaganjem povećali prinose našim članovima, dakle osigurali bismo im veće mirovine“, dodao je Vlaić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što otvoreno želi i predsjednik Vlade koja se autoceste sprema dati u koncesiju.

„Sada dolazimo do onog bitnog, omogućiti našim mirovinskim fondovima, II. stupu, da uđu u taj posao zajedno s velikim svjetskim firmama. Opet moram ponoviti, to je jako bitno. Dakle, svi mlađi od 52 godine imaju poslovni interes u tome, i u biti se nalazimo u jednoj paradoksalnoj situaciji da tu mnogi ljudi neznajući rade protiv sebe u Hrvatskoj i protiv svog interesa“, rekao je predsjednik Vlade, Zoran Milanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, pokretači referenduma protiv monetizacije se ne slažu.

„I ja sam obveznik mirovinskih fondova, no ja ne želim da ulažu u njih na takav način, radije neka ulažu u obveznice jer znate u slučaju da se bilo šta dogodi na bilo kojoj dionici u narednih 30 godina - prirodna katastrofa, pad prometa, bilo šta - to je izgubljen kapital, to su novci koji se više nikad neće naplatiti“, izjasnio se Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Republike čeka kraj studenog i konkretne ponude koncesionara.

„Ako ponude budu slabe i loše, ja sam siguran da nitko o monetizaciji neće ni govoriti“, rekao je predsjednik RH Ivo Josipović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Za HDZ, pak, i dalje dileme nema: monetizaciju se treba zaustaviti, iako je 2010. ta stranka i sama najavljivala davanje dijela autocesta u dugogodišnji najam“, kazao je Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta.

„A vrijeme za prikupljanje potpisa za referendum ističe: u inicijativi još nemaju točan broj prikupljenih potpisa, no prema grubim procjenama očekuju da će do kraja idućeg tjedna imati osjetno veći broj, nego što im je potrebno“, rekla je Kolinda Grabar Kitarović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo