ZAGREB - HŽ Putnički prijevoz ne ukida željeznički promet na relaciji Zagreb–Split, nego su na toj i drugim relacijama, zbog manjka strojnog osoblja, u zadnja tri tjedna uvedeni autobusi umjesto vlakova, priopćeno je u petak iz HŽ Putničkog prijevoza.
Taj manjak je nastao jer strojno osoblje odbija pozive poslodavca i potpisuje izjave kojima odbija prekovremeni rad, kaže se u priopćenju.
Objašnjava se da je nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji predstavnicima reprezentativnih sindikata, Sindikat strojovođa Hrvatske istaknuo kako ne pristaje na daljnje smanjenja broja radnika, a njegovi članovi u posljednja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad, što mogu učiniti prema kolektivnom ugovoru.
Uprava smatra da je to oblik sindikalnog pritiska te dodaje kako ulaže maksimalne napore kako bi se održao promet zamjenskim autobusima, dok se manji dio vlakova otkazuje.
S obzirom na nastavak kolektivnih pregovora, neiskorištenost godišnjih odmora, odbijanje rada izvan mjesečnog rasporeda i prekovremenog rada strojnog osoblja te najavljenih zatvora pruge na relaciji Ogulin – Split 19. ožujka, predloženo je uvođenje autobusnog prijevoza na relaciji Zagreb - Split – Zagreb, kaže se u priopćenju.
Uprava naglašava da se prekovremeni rad strojnog osoblja isplaćuje, kao i materijalni dodatak za prijeđene kilometre od oko 600 kuna neto, a uz to strojno osoblje ostvaruje i beneficirani radni staž, kojim se svakih 12 mjeseci rada uvećava za 6 mjeseci.
Tvrdnje Sindikata strojovođa Hrvatske o tome da je u HŽ Putničkom prijevozu zaposlen nedostatan broj strojnog osoblja uprava opovrgava. Pritom navodi da su od 1. svibnja 2014. do danas HŽ Putnički prijevoz napustila trojica strojovođa, a cijelo to vrijeme dnevno vozi više od 700 vlakova.
U tvrtci je, prema podacima Uprave, zaposleno 627 članova strojnog osoblja, a sporazumnim je prekidom ugovora o radu uz isplatu poticajne otpremnine u maksimalnom iznosu od 200 tisuća kuna u 2013. zbrinuto njih 49, dok je u 2014. taj broj 68.
"Uzimajući u obzir da porezni obveznici subvencioniraju poslovanje HŽ Putničkog prijevoza u iznosu od 505 milijuna kuna, Uprava postupke Sindikata strojovođa Hrvatske smatra neracionalnim i štetnim za putnike, kojima se ne pruža zadovoljavajuća usluga", kaže se u priopćenju.