Nejasna, zbunjujuća i dvosmislena pitanja - ovo je stručna ocjena
ispita iz hrvatskog jezika. Pet dana nakon pismenog, o testu se
još razmišlja.
Da je bilo manjkavosti potvrdio je i ministar. Kako doznajemo, uz
već spominjana - poput onog o Juditinom prstenu - otkrivena su i
druga nejasna pitanja, a svako deseto imalo je višeznačne
odgovore.
"Smatramo da smo kao ministarstvo dužni pokazati moguće nekakve
nelogičnosti i na temelju tih naših zaključaka tražiti da niti
jedan učenik niti onaj koji je sjajno napisao maturu niti onaj
koji je imao loš rezultat ne bude oštećen ukoliko su neka od
pitanja bila neprimjerena", izjavio je ministar školstva
ŽeljkoJovanović.
Oni koji su ih pisali kažu da je sve napravljeno po nastavnom
programu, a ispit koji osim što vrednuje znanje učenika, zbog
upisa na fakultet mora imati i selektivna pitanja.
"U testu moraju biti pitanja koja su vrlo lagana koja može
rješiti velika većina pristupnika, moraju biti pitanja koja su
teška i mora biti glavnina pitanja koja su neke srednje težine",
tvrdi Davor Tanocki, glavni sastavljač pitanja iz hrvatskog
jezika.
Cilj spornih bio je - kažu - pokazati razumijevanje. Za
ravnatelje škola cijela priča je prenapuhana.
"Imali smo jedan prigovor od naših 183 maturanata prigovor
učenika koji nije imao dovoljno vremena ali to nije
ozbiljan prigovor, ono što je najvažnije na testu je da su svi u
cijeloj Hrvatkoj pisali cijeli test istovremeno u istim
uvjetima", kazao je DragoBagić, ravnatelj Druge gimnazije Zagreb.
Koja su to sporna pitanja, hoće li biti poništena ili
priznato više točnih odgovora - znat će se u ponedjeljak, no
jedno je sigurno: tek prva prepreka na ispitu zrelosti za neke
maturane očito nije baš lagana.
Službeno - ispit iz hrvatskog na državnoj maturi - manjkav je. Neslužbeno - svako deseto pitanje nejasno je čak i stručnom timu koji je u pomoć pozvao ministar obrazovanja. Što će biti sa spornim pitanjima, kojih je više nego ikada - znat će se u ponedjeljak. No, tim profesora koji je sastavljao pitanja i dalje je uvjeren da je u pravu.