Otkako je
američka komunikologinja Judith Reisman stigla
u Hrvatsku, trudila se uništiti kredibilitet profesora
Filozofskog fakulteta,
Aleksandra Štuhofera, neprestano ističuči
kako je on surađivao s pedofilima. Štoviše, Reisman, crkvenjaci
i HDZ-ovci su otišli korak dalje tvrdeći kako je sporni modul
4. zdravstvenog odgoja nastao direktnom suradnjom Štuhofera s
pedofilima.
S njim se složio i redatelj Tim Tate, koji je
upitao žele li
roditelji da njihovu djecu uče 'po programu čovjeka čiji
su prijatelji pedofili'.
"Tražim trenutnu suspenziju zdravstvenog odgoja, pogotovo
četvrti modul jer ga je napravio čovjek u suradnji s
pedofilima", kazao je Miletić aludirajući na
suradnju Aleksandra Štulhofera s
Philom Sanfordom, profesorom na Sveučilištu u
Columbiji.
Otvoreno pismo potpore mladih znanstvenika i asistenata
profesoru Aleksandru Štulhoferu prenosimo u
cijelosti:
Kao osvrt na pokušaje znanstvenog i osobnog diskreditiranja
kojima je u nekoliko navrata bio podvrgnut tijekom posljednjih
tjedana u javnoj raspravi o Kurikulumu zdravstvenog odgoja dr.
sc. Aleksandar Štulhofer, redovni profesor na Odsjeku za
sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu,
koautor modula o spolnom odgoju, upućujemo ovo očitovanje
javnosti kako bismo ukazali na neutemeljenost tih
diskvalifikacija.
Prof. dr. sc. Štulhofer jedan je od vodećih i
najcjenjenijih hrvatskih društvenih znanstvenika prema
kriterijima kvalitete i kvantitete objavljenih radova i
međunarodnoj znanstvenoj produkciji u časopisima koji u
društvenim znanostima stoje na vrhu po čimbeniku utjecaja.
Njegov ugled u međunarodnoj i domaćoj znanstvenoj zajednici
vidljiv je i kroz suradnju s mnogim domaćim i inozemnim
znanstvenicima, što je rezultiralo brojnim radovima u
koautorstvu. Odlikuje ga angažman na podizanju standarda
kvalitete znanstveno-istraživačkog rada, posebice kroz sustavan
rad na uključivanju mladih znanstvenika u svjetski relevantna
znanstvena istraživanja. Također, bio je inicijator osnivanja
Povjerenstva za etičnost istraživanja Odsjeka za sociologiju i
njegov predsjednik.
Upravo je humana primjena znanstvenih spoznaja za opće
dobro bitna odrednica znanstveno-istraživačkoga rada profesora
Štulhofera, te je velik broj znanstveno-istraživačkih projekata
koje je vodio ili u kojima je sudjelovao bio usmjeren na
istraživanja kognitivnih, afektivnih i bihevioralnih odrednica
spolno rizičnog ponašanja, radi doprinosa programima prevencije
širenja spolno prenosivih bolesti. U više navrata angažirala ga
je Svjetska zdravstvena organizacija kao eksperta u
konzultantskim misijama za bihevioralna praćenja HIV/AIDS-a u
državama u kojima su takva istraživanja prijeko potrebna, ali
zbog dominantnog kulturnog i političkog diskursa rizična i
teško provediva, primjerice u Iranu, Iraku, Sudanu, Jemenu,
Turkmenistanu, Palestini i drugdje.
Na žalost, možemo konstatirati da je profesor Štulhofer
postao kolateralna žrtva žestokih javnih rasprava o četvrtom
modulu Kurikuluma zdravstvenog odgoja, u kojima se i među
pobornicima i među protivnicima spolnog odgoja, našlo onih koji
su svoju poziciju branili putem argumenata ad hominem,
dezavuirajući na osobnoj razini one drugačijeg mišljenja.
Kurikulum zdravstvenog odgoja i njegov četvrti modul izrađivao
je cijeli tim znanstvenika i stručnjaka, no upravo je profesor
Štulhofer pokazao najveću spremnost na dijalog želeći
doprinijeti informiranoj, cjelovitoj i argumentiranoj javnoj
raspravi. Umjesto takve javne rasprave, postao je metom
verbalnih napada kojima se njegov karakter i namjere pokušava
dovesti u pitanje propitivanjem moralnih osobina nekih osoba s
kojima je surađivao. Čak i kada bi optužbe koje se stavljaju na
teret nekim njegovim inozemnim suradnicima bile utemeljene, iz
toga se ne bi moglo ništa zaključivati o njegovim znanstvenim i
moralnim karakteristikama, a pogotovo o znanstvenoj i stručnoj
ozbiljnosti s kojom se uključio u izradu Kurikuluma
zdravstvenog odgoja. Suradnja na znanstvenim projektima s
drugim znanstvenicima nikako ne podrazumijeva poznavanje
njihovih privatnih biografija ili slaganje u svjetonazoru.
Iako je profesor Štulhofer proveo desetke i desetke
empirijskih znanstvenih istraživanja o različitim društvenim i
javnozdravstvenim aspektima ljudske spolnosti, rezultati kojih
su javno dostupni, tijekom javne rasprave o spolnom odgoju
nitko nije doveo u pitanje kredibilitet njegovih istraživanja i
etičnost njegovog znanstvenog rada. Činjenica da se pokušava
zaobići argumentirana rasprava o meritumu, naime o spolnom
odgoju, da se zaobilazi izvrsnost golemog
znanstveno-istraživačkoga opusa profesora Štulhofera, da se
zaobilazi njegova neupitna osobna etičnost i znanstvena
čestitost, te da se umjesto svega toga profesora Štulhofera
pokušava dezavuirati kao osobu, zaobilaznim i nepotkrijepljenim
ocrnjivanjem nekih od njegovih inozemnih suradnika, sama po
sebi dovoljno govori.
Stoga mi, asistenti i mladi istraživači koji smo surađivali
s profesorom Štuhoferom, odbacujemo pokušaje narušavanja
njegova znanstvenog i moralnog ugleda putem podmetanja kojima
se maliciozno konstruira njegova odgovornost za nešto s čime on
osobno ne može imati nikakve veze niti odgovornosti.
Također pozivamo sve sudionike rasprave o spolnom odgoju da
se u polemikama usredotoče na meritum spora i snagu vlastitih
argumenata, a ne na difamaciju sudionika u raspravi.
dr. sc. Jasmina Božić, Filozofski fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
dr. sc. Ivan Landripet, Filozofski fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
mr. sc. Valerio Baćak, University of
Pennsylvania i Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
dr. sc. Marija Brajdić Vuković, Institut za
društvena istraživanja u Zagrebu
dr. sc. Dragan Bagić, Filozofski fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
Branko Ančić, prof., Institut za društvena
istraživanja u Zagrebu
dr. sc. Adrijana Šuljok, Institut za društvena
istraživanja u Zagrebu
dr. sc. Tanja Vučković Juroš, Pravni fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
Dea Ajduković, prof. psih., Sveučilišna
klinika Vuk Vrhovac
dr. sc. Teo Matković, Pravni fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
Krešimir Krolo, prof., Sveučilište u Zadru
Margareta Gregurović, prof., Institut za
migracije i narodnosti
Ivan Puzek, Sveučilište u Zadru