PROBLEMI SA ŠKOLOM NA DALJINU: /

Docentica s Pravnog fakulteta: 'Djeca su pod stresom i preopterećena'

Image
Foto: Pixsell

Nastave na daljinu u potpunosti je previdjela uvažiti situaciju da se cjelokupno društvo pa tako i djeca, nalaze u izvanrednom stanju

28.3.2020.
18:27
Pixsell
VOYO logo

Antonija Petričušić, docentica na Katedri sociologije Pravnog fakulteta u Zagrebu, upozorila je u pismu dječjoj pravobraniteljici da su djeca opterećenija nastavom na daljinu nego u redovitoj nastavi, te da se takvom nastavom krše prava djece, a neka djeca se i diskriminiraju.

"Online školu mnogi roditelji diljem Hrvatske smatraju prezahtjevnom i neprilagođenom okolnostima izvanredne situacije u kojoj se društvo nalazi", ustvrdila je Petričušić, dodajući da se to može vidjeti i u Facebook grupi Roditelji o koronaškoli koja zasad ima 1200 članova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvanredne krizne okolnosti

U pismu Helenci Pirnat Dragičević ocijenila je da je organizacija Nastave na daljinu u potpunosti previdjela uvažiti situaciju da se cjelokupno društvo pa tako i djeca, nalaze u izvanrednom stanju nametnutog socijalnog i tjelesnog distanciranja te izolacije u domovima, što generira stres, strah, napetost i druga nepoželjna psihička stanja.

Image
STIGLE NOVE PREPORUKE ZA ŠKOLU NA DALJINU: /

Hoće li ovo olakšati posao roditeljima kod kuće?

Image
STIGLE NOVE PREPORUKE ZA ŠKOLU NA DALJINU: /

Hoće li ovo olakšati posao roditeljima kod kuće?

Pritužba se odnosi na odluke Ministarstvo znanosti i obrazovanja u pogledu organiziranja i koncipiranja Nastave na daljinu i na "povredu prava djece" zbog "nerazumnog obima gradiva kojeg su dužni usvajati i neprilagođenosti online nastave ovim izvanrednim kriznim okolnostima i vrlo stresnim životnim uvjetima u kojima se učenice i učenici ovih dana nalaze i žive."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne uvažavaju se životne okolnosti

Po njezinim riječima, kako otprilike četvrtina hrvatskih đaka živi u Zagrebu, mnoga su djeca doživjela niz jakih potresa i stresova, a nastava se odvijala nesmiljeno, ne uvažavajući životne okolnosti, kao ni psihološke posljedice prirodne kataklizme, ni činjenicu da su mnogi bili prisiljena napustiti svoje domove.

Smatra i da takav oblik nastave pretpostavlja da su sva djeca, počevši od petog razreda osnovne škole, ovladala zavidnom razinom informacijsko-komunikacijskih tehnologija te posjeduju digitalne kompetencije koje im omogućuju samostalno korištenje nekoliko programa za rad i kretanje iz jednog virtualnog programa u drugi.

"Ovakva pretpostavka je potencijalno diskriminatorna jer stavlja u neravnopravan položaj one učenike koji ili nemaju informacijsko-komunikacijsku tehnologiju ili njome nisu ovladali jer je predmet Informatika do ove godine bio izborni u svim osnovnim školama, a trenutno je obavezan tek za pete razrede", ustvrdila je.

Neki učenici su diskriminirani

Smatra da je ovakav oblik nastave potencijalno diskriminatoran prema učenicima nižeg socio-ekonomskog statusa, kao i prema djeci čiji roditelji ne rade od kuće i ne mogu im pomoći te onoj koja inače nastavu pohađaju prema individualiziranom programu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Čini mi se da program Nastave na daljinu nije ni na koji način uvažio pravo učenika s teškoćama u razvoju na primjerene programe i oblike školovanja te primjerene oblike pomoći tijekom školovanja", naglasila je.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je u petak preporuke o organizaciji radnoga dana učenika, s obzirom na povratne informacije da neki učenici imaju više, a neki manje opterećenja po pitanju isporuke obrazovnih sadržaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo