Gradnja novog putničkog terminala zračne luke Zagreb u punom je
jeku. No tko će se njime koristiti ako cijene karata budu
previsoke? Francuski koncesionar, koji je preuzeo upravljanje
aerodromom, podigao je putničke naknade za gotovo 100
posto.
Sindikati kažu - prije nekoliko godina Zračna luka tražila je
odobrenje za povećanje taksi od Agencije za zaštitu tržišnog
natjecanja, ali su odbijeni s obrazloženjem da su monopolisti.
Pitaju se - što se tu promjenilo.
"Dakle ono što je hrvatskoj tvrtci bilo zabranjeno nekima drugima
je dopušteno", objašnjava AnteDujić iz Koordinacije sindikata Zračne luke
Zagreb.
Suvlasnik aerodroma je Grad Zagreb. Predsjednik gradske skupštine
Darinko Kosor vjeruje da će poskupljenje taksi
dotući Croatiju Airlines.
Svaka karta će za svakog hrvatskog državljanina i svakog drugog
koji putuje preko naše zračne luke biti 60 do 70 kuna skuplja. Ja
postavljam pitanje - zbog čega?
Zbog usuglašavanja s europskom regulativom, poručuje
koncesionar.
"Potrebno je da se na poslovima zaštite putnika i prtljage
angažiraju privatne zaštitarske kompanije - znači da MUP više
neće obavljati te poslove", kaže glasnogovornica Međunarodne
zračne luke Zagreb Lidija Capković.
No Kosor ima još zamjerki. Iako je gradilište puno, on smatra da
radovi idu presporo.
"Ovdje čujemo da su tek započeli radovi, da su ogradili
gradilište i da su zakopali prvu lopatu u tri mjeseca. Očito nema
namjere za ozbiljnim početkom radova", dodaje Kosor.
Glavni izvođač kaže da se i pripremni radovi ubrajaju u početak
radova. Na terenu je na dan, kažu, 30-ak strojeva i stotinjak
radnika, a zbog blage zime napreduju i brže od planiranog.
"Pripremni radovi idu svome kraju, znači bit će gotovi početkom
travnja i tada kreće već konkretno izgradnja novih objekata",
tvrdi predsjednik Uprave Viadukta JoškoMikulić.
Tad bi trebao biti postavljen kamen temeljac za 243 milijuna
vrijedan putnički terminal. Koncesionar poručuje - glasine da će
biti manji od predviđenog - nisu istinite. U ministarstvu prometa
kažu - svako odstupanje od ugovora bit će kažnjeno, ali za to još
nije bilo potrebe.
Do kraja 2016. treba biti dovršena trenutačno najveća strana investicija u Hrvatskoj - novi zagrebački aerodrom. No, otkada je upravljanje preuzeo koncesionar odande dolaze informacije o poskupljenju cijena, kašnjenju radova te promjeni projekta. Zbog ovog s cijenama mnogi su zaključili da je ugovor o koncesiji promašena stvar.