Većina potrošača danas pazi na svaku kunu te prije nego bilo što
stave u košaricu, dobro gledaju cijenu.
Da je građanima novčanik sve prazniji, govore rezultati novog
istraživanja.
Čak 54 posto kućanstava smatra da im je financijska situacija
lošija nego prije godinu dana. Najteže je u sjevernoj Hrvatskoj i
kod onih s primanjima do 3.500 kuna.
Što dalje, to gore. Tako misli čak trećina ispitanika, njih
polovica smatra da će im biti isto, tek 13 posto vjeruje da će
financije krenuti nabolje.
"Tome su razlozi rast cijena, zatim negativna kretanja u
gospodarstvu, recesija, rast nezaposlenosti, zatim visoko porezno
opterećenje, zaduženost kućanstva. Naravno s rastom cijena
smanjuje se i dohodak potrošača", tvrdi Ivan Damir
Anić s Ekonomskog instituta u Zagrebu.
Štedjeti mogu tek rijetki jer 49 posto jedva spaja kraj s krajem,
i to najviše u Slavoniji - 62 posto. Ovako loša situacija dovela
je do pada potrošnje.
"Aktualna kretanja pokazuju da je u prvih pet mjeseci
maloprodajni promet bio manji 2,2 posto, a tek se pozitivnija
kretanja očekuju u 2013. godini", dodaje Anić.
Teško da će u to povjerovati pesimistični građani - njih 60 posto
misli da će gospodarska situacija biti još gora.
Pesimizmu u Hrvatskoj nema kraja. Prema rezultatima istraživanja koje je proveo GfK, više od polovice kućanstava je u težoj financijskoj situaciji nego lani. Kraj s krajem najteže spajaju u Slavoniji, a rijetki su oni koji misle da će biti bolje.