U centru Šodolovaca kraj Osijeka, još je seoska česma koja ondje ne stoji samo za ukras. Njeni sumještani u dvorištima još imaju bunare, jer vode više nemaju nego imaju. Barem dok se ne modernizira osječki vodovodni sustav koji bi uz Šodolovce, vodu trebao dovesti i do Dalja, Erduta i Beketinaca, gdje je voda zbog starih cijevi često zamućena.
U biser Jadrana, kako Amerikanci često nazivaju Dubrovnik, još ne mogu sletjeti direktno. Iako je Aerodrom dijelom proširen, još nije spreman za prekooceanske letove.
Zato je Dubrovačka zračna luka jedan od 16 velikih projekata koji će se početi graditi dogodine, a financirat će se iz strukturnih EU fondova.
"Završili smo zgradu B, a sad slijedi zgrada C, koja će biti najveći dio putničkog terminala u zračnoj luci. Nastavno tome, slijedi čitav niz projekata, koji su vezani uz manevarske površine, uz obnovu piste koja nije bila obnavljana od izgradnje prije 50 godina", kaže RokoTolić, direktor Zračne luke Dubrovnik.
Šesnaest projekata za koje vlada računa dobiti novac iz strukturnih fondova Unije koštaju 8,1 milijardu kuna, a bude li sve u redu, trebali bi biti završeni najkasnije 2019. godine.
I dok se za ove projekte tek čeka novac iz EU fondova, Potpredsjednik Vlade kaže kad se sve zbroji i oduzme u europski smo proračun dosad uplatili 222 milijuna eura, a iz njega dobili 341 miliijun.
"Prema tome, u ovom trenutku bilanca je 885 milijuna kuna u plusu za Hrvatsku za ovu godinu, vjerovali ili ne! To su činjenice, to su podaci", uvjerava BrankoGrčić, ministar regionalnog razvoja i europskih fondova.
Ti podaci ne znače mnogo HDZ-u, koji kaže, dio tog novca trebao je sjesti još u rujnu, a dio je dobiven kao predujam za Schengen i poljoprivredu, dok projekata, kažu, nema.
"Vlada je jednostavno od Europskih fondova napravila Jeti, ja to jako dobro znam jer sam prošla cijelu Hrvatsku, poduzetnike, neprofitne organizacije. Svi pričaju o fondovima, a nitko ih ne vidi i ljudima se čini da je to nešto neuhvatljivo", kaže HDZ-ova zastupnica u EU parlamentu Ivana Maletić.
Jeti zato nije, a ni bajka, kako tvrdi potpredsjednik Grčić most od Trogira do Čiova bez gužvi i čekanja, koji bi se trebao početi graditi već nakon ljeta.