Četrnaesti po redu Eurokaz predstavio se ove godine zagrebačkoj publici od 20. do 29. lipnja s jedanaest predstava. Pa iako je do sada festival slovio kao off festival ili festival alternativnog kazališta on je prema riječima Gordane Vnuk ? umjetničke voditeljice prvenstveno festival koji dovodi inovativne umjetnike svjetskoga kazališta beskompromisnih polazišta, bez obzira rade li u nezavisnim grupama i produkcijama ili u velikim državnim kazalištima.
Ovogodišnji Eurokaz bio je podijeljen je u tri tematske skupine: institucionalno kazalište koje propituje jesu li moguće inovacije u nacionalnim kazalištima, generacija ikonoklasta koja se poglavito bavi destrukcijom slike te strukturama i mehanizmima koji joj prethode te novo talijansko kazalište iz pokrajine Emmilia koje se u zadnje vrijeme nametnulo europskoj sceni svojom potpuno autohtonom estetikom.
Što se tiče hrvatskih predstava na Eurokazu one su ove godine gotovo nedostajale. Uz nastup HNK-a iz Splita s predstavom Šest lica traži autora veliku priliku dobio je Festival Alternativnoga Kazališnog Izričaja FAKI koji se predstavio s predstavama po vlastitiom izboru.
Na pitanje upućeno Gordani Vnuk netom prije početka festivala kako će izgledati Eurokaz 2000. Gordana je odgovorila: Nadasve uzbudljivo, suvremeno ali i klasično.
Nakon odgledanih jedanaest predstava i mi bismo se u potpunosti mogli složiti s gore navedenim. Pa iako većina autora i dalje eksperimentira sa suvremenom tehnikom video platnima, projekcijama te poglavito s drugim medijima izgleda da se teatar umorio od besadržajnosti. Kratko rečeno : Vrijeme apsurda je prošlo, doba klasike dolazi.
1. Svinjac
2. Gorite gradovi gorite
3. Na francuskom kao i na engleskom lako je kritizirati
4. Fanny & Alexander - Romeo i Julija
5. Fanny & Alexander - II. dio
6. Šest lica traži autora
7. Kostimi
8. Orfejev pogled
9. Novi Othello: Ubojice slobodno šeću shopping-centrom
10. Ne raspravljati o Kući lutaka, molim
11. GOB SQUAD