Žestoka borba drogerija ruši cijene - evo tko će profitirati

Drogerijski lanci izrazito su aktivni na hrvatskom tržištu.

27.10.2014.
6:28
VOYO logo

Popust na ukupnu kupnju od 15 posto, popusti na dekorativnu kozmetiku od 30 posto, brojni i konstantni popusti na parfeme i do 50 posto, jedan artikl platiš, a drugi dobiješ gratis samo su neke od akcija kojim u zadnje vrijeme drogerije mame kupce kako bi zgrabile što veći dio tržišnog kolača. Svjesni su da neće biti lako, jer je u džepovima hrvatskih građana sve manje novca.

Potvrđuju to i netom predstavljeni rezultati dm-a, koji je s udjelom od 26,36 posto lider na ovom tržištu. U fiskalnoj godini 2013./2014. dm Hrvatska ostvario je ukupan promet u iznosu od 1,97 milijardi kuna, što je u odnosu na prošlu godinu porast od 0,48 posto. Neto dobit iznosi nešto više od 70 milijuna kuna i u odnosu na isto razdoblje lani manja je za osam posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Darovali' 177 milijuna kuna

Kroz razne akcije u prošloj godini ovaj maloprodajni lanac odobrio je ukupno 177 milijuna kuna raznih popusta, što je za 22 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

Šef dm-a Hrvatska Mirko Mrakužić potvrđuje da je filozofija kompanije da se popustima i raznim drugim pogodnostima zadrže kupci te zadrži odnosno poveća udio na tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje ima li prostora za snižavanje redovnih cijena (onih koje nisu akcijske), jer su, primjerice u Njemačkoj niže, prvenstveno u kategoriji zdrave hrane, Mrakužić odgovara da se s tom zemljom teško uspoređivati jer se radi o ogromnom tržištu koje ima svoje prednosti. Tako, primjerice, u Njemačkoj, uz to što je niža stopa PDV-a, iznosi 19 posto, drugačiji koncept poslovanja omogućuje manje troškove transporta. U Njemačkoj dm-ove trgovine posluju kao diskonteri, te su znatno veće - u Hrvatskoj prosječna trgovina velika 300 metara kvadratnih, a u Njemačkoj 650 metara kvadratnih. Uz to, u zemlji u kojoj je tvrtka osnovana 1973., trgovine dm-a po središtima gradova nisu uobičajene već po velikim trgovačkim centrima, a sve to ostavlja prostora za smanjenje troškova i na kraju za niže cijene proizvoda. Što se Austrije tiče, Markužić tvrdi da cijene nisu niže nego u Hrvatskoj.

Müller, koji ima gotovo sedam puta manje specijaliziranih trgovina u odnosu na tržišnog lidera dm-a, u 2013. ostvario je odlične poslovne rezultate - imali su oko 746 milijuna kuna prihoda i dobiti 8,8 milijuna kuna. U Hrvatskoj imaju 23 poslovnice i zapošljavaju više od 800 ljudi. U ekspanziji ih nije zaustavila kriza, na proljeće ove godine otvorili su nove poslovnice i proširili poslovanje na Istru. Najavili su daljnje širenje i zapošljavanje novih ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kozmo, jedina drogerija u hrvatskom vlasništvu, u 2013. ostvarila je prihode u iznosu od 236 milijuna kuna, a što je u odnosu na 2012. rast od 4,5 posto. Kozmo trenutno ima 75 drogerija u više od 50 gradova, a pokriva 12 posto tržišta drogerija. U planu im je rast udjela na drogerijskom tržištu i širenje poslovnica.

Popusti i novi proizvodi

"Bilježimo rast u posljednjih godinu dana, u 2014. rastemo 10 posto, a nadamo se da će se takav trend i nastaviti", kažu u Kozmu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje na koji načine se bore i kao će pridobiti kupce, šefica promocije Kozma odgovara da uvijek osluškuju potrebe i želje svojih kupaca te u skladu s tim formiraju razne akcije.

"Naša dugogodišnja akcija Kozmo srijeda izvrsno je prihvaćena od strane kupaca, a u njoj dajemo popust od 30-40 posto na određeni asortiman, ali tu su druge akcije poput happy houra i vikend akcija. Nastojimo dodatno iznenaditi i nagraditi naše kupce pa tako svaki vikend imamo i Vikend akcije na određeni asortiman", navode u Kozmu, ističući da se trude uvijek u ponudi imati nešto novo, i drugačije, kako bi ostali u korak sa svjetskim trendovima. Samo u zadnjih godinu i pol uvezli su više od dvadesetak brendova, koji se mogu naći samo u njihovim drogerijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Kozmu najavljuju da će u budućnosti nastaviti proširenje mreže trgovina, no za sada ne želi izlaziti s konkretnim podacima.

Bipa, koja u Hrvatskoj posluje od 2007. i ima više od 68 poslovnica i u zadnje vrijem je proširila svoju mrežu prvenstveno otvaranjem novih trgovina u Zagrebu te na obali. Prema podacima portala jatrgovac.com u 2013. su prihodovali 248 milijuna kuna, što je rast od 21,9 posto u odnosu na prethodnu godinu. Cilj im je u sljedećih pet godina ostvariti znatan rast.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po svemu sudeći, prostora na ovom tržištu ima jer primjerice u nekim drugim zapadnoeuropskim zemljama udio drogerija u neprehrambenoj kategoriji proizvoda veći je i za 10 posto u odnosu na ovo tržište u Hrvatskoj.

Koristi od gužve na trenutno vrlo dinamičnom drogerijskom tržištu, u budućnosti će svakako imati kupci. Jer bitka za tržišni udio, s brojnim akcijama i popustima, sigurno će se nastaviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje hoće li drogerijski lanci u Hrvatskoj dobiti novu konkurenciju, šef dm-a Mirko Mrakužić kaže da trenutno nema takvih saznanja.

"Tržište je slobodno i otvoreno, prostora ima, a na kupac je taj koji na kraju odlučuje", kaže Mrakužić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Kozmu ocjenjuju da je tržište u ovom trenutku dobro pokriveno drogerijama. "Uz strane kompanije poput dm-a, Mullera i BIPA-e, drogerija Kozmo je jedina hrvatska drogerija i na to smo ponosni. Naravno tu je i naša Kozmo privatna marka koja je djelo hrvatskih proizvođača. Na taj način potičemo hrvatsko gospodarstvo i manje manufakture", kažu u Kozmu.

Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo