Predstavnik radnika u Nadzornom odboru Brodogradilišta 3. maj Juraj Šoljić zatražio je u utorak da se utvrdi odgovornost Uprave brodogradilišta za loše poslovne rezultate te da da ostavku, a nakon što su objavljeni rezultate poslovanja u prvih šest mjeseci ove godine, po kojima je gubitak dosegnuo 151 milijun kuna.
Gubitak čini i rezervacija za gradnje u tijeku u visini od 133 milijuna kuna, koje se grade za Uljanik d.d., a teret je prenesen na 3. maj, dug dobavljačima je 159 milijuna kuna, a 3. maju nije vraćena pozajmica Uljaniku od 523 milijuna kuna, rekao je Šoljić za Hinu, ustvrdivši da to govori o vrlo lošem vođenju poslovanja riječkog brdoogradilišta i odgovornosti Uprave.
Postoje zainteresirani ulagači
„3. maj tone u ponor i neće se moći izvući iz njega, ako se ne smijeni Uprava, ne vrati se pozajmica i ako se ne odvoji se od Uljanika“, smatra Šoljić. Istaknuo je da je, kao glavni sindikalni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u 3. maju, inzistirao na povratku pozajmice i odvajanju od Uljanika, kako bi se otvorila mogućnost da u riječko brodogradilište uđe novi investitor. Pozvao je Vladu RH da se aktivno uključi u postupak traženja novog investitora, dodajući da, uz talijansku tvrtku Fincantieri, postoje i drugi zainteresirani.
„Mi još uvijek imamo volje i znanja za nastavak brodograđevne aktivnosti u Rijeci“, poručio je Juraj Šoljić.
80 posto manji prihodi
Brodogradilište 3. maj zabilježilo je u prvih šest mjeseci ove godine ukupne prihode od 109,5 milijuna kuna, što je oko 80 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok je gubitak te tvrtke, članice Uljanik Grupe, dosegnuo 151 milijun kuna.
Poslovni prihodi iznosili su u prvih šest mjeseci ove godine 65 milijuna kuna, što je oko 85 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje kada su iznosili 445 milijuna kuna.
Kratkoročne obveze u prvom polugodištu dosegnule su gotovo 303 milijuna kuna a među njima su obveze prema povezanim poduzetnicima porasle s lanjskih 39 na 118 milijuna kuna, dok su kratkoročne obveze prema dobavljačima smanjene s lanjskih 180 na 159 milijuna kuna.