Njemačka je nakon višegodišnje rasprave početkom godine uvela minimalnu satnicu za sve zaposlene. Po novom zakonu u Njemačkoj nitko više ne smije zarađivati manje od 8,50 eura po satu (bruto). Za mnoge, poput radnika u nekim zanimanjima koja su tradicionalno slabije plaćena, poput frizera, uvođenje minimalca će značajno povećati primanja. No za mnoge druge branše, uvođenje minimalca ostat će nezapaženo jer su satnice već i sad osjetno više. To vrijedi i za vozače teretnih vozila koji već i sad zarađuju više od minimalca (2.000-2.500€ bruto mjesečno, bez dodataka za rad praznicima, vikendom i noću).
Njemački zakon o minimalcu se ne odnosi samo na radnike špeditera s njemačkom adresom, nego i za sve vozače koji rade na području Njemačke, pa tako i one koji su u tranzitu, piše Deutsche Welle.
Kako registrirati sate u Njemačkoj?
No, već se na samom početku postavilo pitanje: na koji način registrirati vozače i njihove sate provedene na radu na području Njemačke te prije svega kako isplatu njemačkog minimalca, koji je osjetno viši od onog što zarađuju vozači kamiona u zemljama istočne i jugoistočne Europe, garantirati u svakodnevnoj praksi. Neke istočne članice Europske unije, poput Poljske i Mađarske već su se Bruxellesu požalile na njemački korak koji se doživljava kao miješanje u tarifna pitanja drugih članica Unije.
Europska unija je pokrenula neke mehanizme kako bi otklonila još jedan potencijalni tinjajući sukob. Kako piše Spiegel Online povjerenica Europske komisije za promet Violeta Bulc obratila se Njemačkoj vladi s molbom za rješavanje problema sa stranim vozačima kamiona. S istim ciljem i povjerenica za rad Marianne Thyssen u ponedjeljak dolazi u Berlin kako bi s njemačkom ministricom rada Andreom Nahles pokušala naći neko rješenje za novonastali problem.
U slučaju da se ne pronađe rješenje, Europska komisija protiv Njemačke može pokrenuti postupak zbog povrede EU ugovora koji bi mogao završiti i pred Sudom Europske unije. http://www.dw.de/njema%C4%8Dki-minimalac-za-hrvatske-kamiond%C5%BEije/a-18213583