1. TV-spot još uvijek radi
Prema prošlogodišnjoj statistici, TV je globalno još uvijek najvažnija razonoda prosječne obitelji. I to je ono što čuje ruka koja njiše kolijevku oglašavanja – ako želite ispričati priču o svom brendu i doseći najveći broj ljudi, uložite svoj novac u TV. TV-spot je igranje na sigurno. Uostalom, naša je obaveza toj ruci koja njiše kolijevku na kraju dana podnijeti konkretne i stvarne račune. Jasno je da se kreativnost ne može mjeriti kalkulatorom, ali dobra ideja mora zadovoljiti i na planu učinkovitosti, a TV-spot je još uvijek vrlo učinkovit.
2. TV-spotu zapravo ništa ne nedostaje
Zamjerke se upućuju i tehnološkim ograničenjima videa. Jednosmjeran je, linearan, unaprijed zadan i nije za moderne ljude koji su naviknuli sami krojiti sadržaj. Na to ću reći: "Luke, I am your father." "Play it again, Sam." "I’ll be back." Sve te rečenice poznajemo iz filmova – medija koji se gotovo uopće ne razlikuje od medija TV-spota. Film je sposoban prenijeti svaku emociju – treba li nam išta više od toga? Medij reklamnog filma možda je ograničen kad se usporedi s interaktivnom digitalnom tržišnom komunikacijom, ali postoji put do srca potrošača i bez toga.
3. TV-spot nema ništa protiv digitalne sveintegracije
Možda se TV-spotu samo treba pristupiti na način koji će njegov linearni prikaz sadržaja oplemeniti novom digitalnom vrijednošću. Shazam već nudi iOS aplikaciju koja može prepoznati neke detalje TV-spota i korisniku ponuditi više informacija o proizvodu za koji upravo gleda reklamu. Zašto da ne pokušamo zadržati emocionalni učinak reklamnog filma ako već postoje načini da se digital uvede u priču bez potpune disrupcije? Možemo li, možda, smisliti još bolje načine?
4. Kad ne bi bilo TV-spotova, kako bismo mi u oglašavanju objasnili roditeljima što to zapravo radimo?
;)
Autor teksta:HURA: Ivan Čadež, kreativni direktor, Bruketa&Žinić OM
Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unapređujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 34 članice i zastupa preko 65% ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.