Kako je poznato, otvaranje Ikeinog trgovačkog centra u općini Rugvica pokraj Zagreba kasnit će vjerojatno godinu dana, i to zbog prometne infrastrukture. U suradnji s Hrvatskim autocestama Ikea bi trebala izgraditi pristupni put, ali i premjestiti naplatne kućice, zbog čega je potrebna promjena prostornih planova.
Odgoda otvaranja centra dovodi u pitanje i oko 3000 radnih mjesta, ali i otvara pitanje odgovornosti, piše Poslovni dnevnik.
Naime, kako je moguće da HAC ili resorna ministarstva nisu našli zajednički jezik s tako ozbiljnim investitorom, a Hrvatska vapi za rastom gospodarstva i zapošljavanja?
Ako je cilj za Ikeu imati cestovni pristup bez naplate cestarine, a HAC bi tako izgubio besplatnu dionicu na nekoliko kilometara zbog pomicanja naplatnih kućica, pitanje je ipak zašto bi sve bio u ovom slučaju trošak investitora. Na dionici Zagreb - Bregana do drugog izlaza za Samobor se ništa ne plaća, a besplatan je pristup i na dionici Zagreb - Zelina gdje je outlet Four roses jer su naplatne kućice nekoliko kilometara dalje. Po toj logici bi trebalo omogućiti isto i za Ikeu.
Primjerice, može HAC biti čak i u pravu, ali opet će biti odgovoran na drugoj razini da nije pokazao sluh za prilagodbe, posebno ako to nikome ne šteti. No, i inače HAC nema sluha, jer brani i centru Westgate da stavi svoju oznaku na autocesti, iako time sam ne dobiva niti gubi prihode.
Općenito, sustav je takav da investitoru ne treba ići niz dlaku tako da se novcem poreznih obveznika financiraju njegove infrastrukturne potrebe, nego mu treba omogućiti tehničko rješenje koje će svaki investitor financirati u skladu sa svojim ciljem. No, kad se radi o značajnim investicijama, pitanje je kad treba robovati propisima, zaključuje Poslovni dnevnik.
Prethodni članci:
arti-201005040474006 arti-201003180207006 arti-201003290765006