Po podacima koje je u ponedjeljak objavio švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M), u studenom su zabilježili pad prihoda od prodaje od jedan posto. Ipak, financijski rezultati za period od rujna do studenog pokazali su rast prihoda za pet posto, na 32,5 milijardi švedskih kruna, objavio je Financial Times.
No, podaci su otkrili i kako je švedski div ovisan o kretanjima u Europi, u kojoj su kriza i mjere štednje prigušili potrošnju. Za razliku od H&M-a, španjolski Inditex, vlasnik brenda ZARA i vodeći lanac trgovina odjećom u svijetu, prepoznao je važnost širenja na tržišta van Europe.
Inditex je tako izvijestio da neto dobit kompanije u devetomjesečnom razdoblju, zaključno s rujnom, porasla na 1,65 milijardi eura (s 1,30 milijuna eura lani) - upravo zahvaljujući širenju na azijsko tržište. Trgovine u Aziji kompaniji su donijele povećanje prihoda od prodaje za čak 17 posto, na 11,36 milijardi eura.
Podsjetimo, Inditex je u prvih devet mjeseci ove godine otvorio 360 novih trgovina i sada ih ima ukupno 5.887 u svijetu.