U inozemstvu osvajaju nagrade, a u Hrvatskoj muku muče s radnom snagom

Image
Foto: Thinkstock

Više od 1.200 izlagača iz 50 zemalja okupilo se u Kölnu na Međunarodnom sajmu namještaja koji određuje trendove za ovu godinu.

22.1.2016.
16:34
Thinkstock
VOYO logo

Europa je za hrvatske proizvođače namještaja postala tradicionalno tržište. Hrvatska drvna industrija 65 % svoje ukupne proizvodnje izvozi na inozemno tržište, prvenstveno na njemačko. Naime, Nijemci vole slavonski hrast i proizvode od masivnog drveta - što se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu namještaja u Kölnu moglo i vidjeti.

Sajam koji određuje trendove

Na sajmu koji, kao prvi sajam namještaja u godini, određuje koji će trendovi prevladavati idućih mjeseci, Hrvatsku je predstavilo devet tvrtki. Četiri je na zajednički štand okupilo Udruženje drvno-prerađivačke industrije HGK, dok se pet tvrtki ove godine odlučilo za samostalno izlaganje svojih proizvoda, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europa je za hrvatske proizvođače namještaja postala tradicionalno tržište. Hrvatska drvna industrija 65 % svoje ukupne proizvodnje izvozi na inozemno tržište, prvenstveno na njemačko. Naime, Nijemci vole slavonski hrast i proizvode od masivnog drveta - što se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu namještaja u Kölnu moglo i vidjeti.

Na sajmu koji, kao prvi sajam namještaja u godini, određuje koji će trendovi prevladavati idućih mjeseci, Hrvatsku je predstavilo devet tvrtki. Četiri je na zajednički štand okupilo Udruženje drvno-prerađivačke industrije HGK, dok se pet tvrtki ove godine odlučilo za samostalno izlaganje svojih proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Pixsell, Borna Filić

Hrvatski dizajneri gledaju u budućnost

Prema procjenama Udruženja njemačke drvno-prerađivačke industrije, 2050. godine će polovina stanovništva živjeti u gradovima. Zbog toga su arhitektima potrebne ideje za namještanje malih stanova jer stambeni prostor je u velikim gradovima skup. Ovo je još protekle godine spoznao hrvatski dizajner Darko Špiljarić koji je dizajnirao prošlogodišnjeg dobitnika nagrade za inovaciju, kuhinju ”Pia”. Ovaj zagrebački dizajner se i ove godine potrudio da Hrvatska bude jedna od zemalja koja se okitila nagradom Njemačkog vijeća za dizajn. Naime, njegov modularni sustav za garderobu je dobitnik nagrade “Iconic Awards 2016 – Interior Innovation”.

Prije nego zainteresiranim posjetiteljima objasni sve vrline funkcionalne garderobe, Špiljarić dodaje da je kuhinja “Pia” svoje mjesto već našla u mnogim domovima širom svijeta. “Ova modularna garderoba je bez metalnih dijelova, možete je individualno kreirati. Kada dođe do promjene sezonske garderobe, na primjer jesen-zima, modularna garderoba vam daje dosta olakšica. Osim toga je veoma praktična ukoliko selite”, kaže zagrebački dizajner.

Najveći problemi je nabava sirovine i radnici

Poznato je da je hrvatska drvna industrija glavna snaga i pokretač održivog gospodarskog razvoja utemeljenog na upotrebi resursa, primjeni znanja i inovacija. Hrvatski namještajci dosta pozornosti posvećuju domaćim resursima i materijalima od kojih je svakako najpoznatiji slavonski hrast kojeg je sve manje. "Problem je i nedostatak kvalitetne radne snage", kaže Petar Ćurić, tajnik Udruženja drvno-prerađivačke industrije, krovnog udruženja hrvatskih drvoprerađivača, u koje su uključene sve tvrtke članice Hrvatske gospodarske komore.

"Na sreću, sami proizvođači su spoznali taj problem i krenuli s edukacijom novih radnika", kaže Ćurić za Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trećina predstavljenog namještaja na sajmu su noviteti koji doživljavaju svjetsku premijeru. To je jedan od razloga što se organizator nada da će sajam ove godine obići 140.000 posjetitelja.

Čudo iz Slavonije: Plaća je redovita, a dobiju i regres, božićnicu, uskrsnicu…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Čudo iz Slavonije: Plaća je redovita, a dobiju i regres, božićnicu, uskrsnicu...

Image

Čudo iz Slavonije: Plaća je redovita, a dobiju i regres, božićnicu, uskrsnicu...

Europska unija cijeni kvalitetu hrvatskog namještaja

Bili su najbrze rastuca ekonomija u zemlji, sad napustaju rodni kraj

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo