Europa je za hrvatske proizvođače namještaja postala tradicionalno tržište. Hrvatska drvna industrija 65 % svoje ukupne proizvodnje izvozi na inozemno tržište, prvenstveno na njemačko. Naime, Nijemci vole slavonski hrast i proizvode od masivnog drveta - što se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu namještaja u Kölnu moglo i vidjeti.
Sajam koji određuje trendove
Na sajmu koji, kao prvi sajam namještaja u godini, određuje koji će trendovi prevladavati idućih mjeseci, Hrvatsku je predstavilo devet tvrtki. Četiri je na zajednički štand okupilo Udruženje drvno-prerađivačke industrije HGK, dok se pet tvrtki ove godine odlučilo za samostalno izlaganje svojih proizvoda, piše Deutsche Welle.
Europa je za hrvatske proizvođače namještaja postala tradicionalno tržište. Hrvatska drvna industrija 65 % svoje ukupne proizvodnje izvozi na inozemno tržište, prvenstveno na njemačko. Naime, Nijemci vole slavonski hrast i proizvode od masivnog drveta - što se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu namještaja u Kölnu moglo i vidjeti.
Na sajmu koji, kao prvi sajam namještaja u godini, određuje koji će trendovi prevladavati idućih mjeseci, Hrvatsku je predstavilo devet tvrtki. Četiri je na zajednički štand okupilo Udruženje drvno-prerađivačke industrije HGK, dok se pet tvrtki ove godine odlučilo za samostalno izlaganje svojih proizvoda.
Hrvatski dizajneri gledaju u budućnost
Prema procjenama Udruženja njemačke drvno-prerađivačke industrije, 2050. godine će polovina stanovništva živjeti u gradovima. Zbog toga su arhitektima potrebne ideje za namještanje malih stanova jer stambeni prostor je u velikim gradovima skup. Ovo je još protekle godine spoznao hrvatski dizajner Darko Špiljarić koji je dizajnirao prošlogodišnjeg dobitnika nagrade za inovaciju, kuhinju ”Pia”. Ovaj zagrebački dizajner se i ove godine potrudio da Hrvatska bude jedna od zemalja koja se okitila nagradom Njemačkog vijeća za dizajn. Naime, njegov modularni sustav za garderobu je dobitnik nagrade “Iconic Awards 2016 – Interior Innovation”.
Prije nego zainteresiranim posjetiteljima objasni sve vrline funkcionalne garderobe, Špiljarić dodaje da je kuhinja “Pia” svoje mjesto već našla u mnogim domovima širom svijeta. “Ova modularna garderoba je bez metalnih dijelova, možete je individualno kreirati. Kada dođe do promjene sezonske garderobe, na primjer jesen-zima, modularna garderoba vam daje dosta olakšica. Osim toga je veoma praktična ukoliko selite”, kaže zagrebački dizajner.
Najveći problemi je nabava sirovine i radnici
Poznato je da je hrvatska drvna industrija glavna snaga i pokretač održivog gospodarskog razvoja utemeljenog na upotrebi resursa, primjeni znanja i inovacija. Hrvatski namještajci dosta pozornosti posvećuju domaćim resursima i materijalima od kojih je svakako najpoznatiji slavonski hrast kojeg je sve manje. "Problem je i nedostatak kvalitetne radne snage", kaže Petar Ćurić, tajnik Udruženja drvno-prerađivačke industrije, krovnog udruženja hrvatskih drvoprerađivača, u koje su uključene sve tvrtke članice Hrvatske gospodarske komore.
"Na sreću, sami proizvođači su spoznali taj problem i krenuli s edukacijom novih radnika", kaže Ćurić za Deutsche Welle.
Trećina predstavljenog namještaja na sajmu su noviteti koji doživljavaju svjetsku premijeru. To je jedan od razloga što se organizator nada da će sajam ove godine obići 140.000 posjetitelja.
Čudo iz Slavonije: Plaća je redovita, a dobiju i regres, božićnicu, uskrsnicu…
Europska unija cijeni kvalitetu hrvatskog namještaja
Bili su najbrze rastuca ekonomija u zemlji, sad napustaju rodni kraj