Prašinu je u posljednje vrijeme podigla najava da upravo Hrvatska pošta ulaza na tržište digitalne televizije. Ishodili su naime desetogodišnju koncesiju i putem zemaljskog odašiljača koji pokriva cijelu državu ući će u bitku za prihode i u tom dijelu, gdje vladaju mnogi, poput Hrvatskog telekoma sa svojim MAX TV-om, Vipnet s B.netom, Optima, Iskon, Metronet, Amis. Proučili su, kažu, modele rada ostalih pošti u Europi i jednostavno preuzeli ono što im se činilo dobro i prilagodili to hrvatskim uvjetima, kaže Višeslav Majić, direktor korporativnih komunikacija te tvrtke koja trenutačno broji 10.699 radnika.
Profitabilnost kao u Europi
A to potvrđuju i rezultati tvrtke. Naime Hrvatska pošta 2010. godinu završila je s 35 milijuna kuna neto dobiti, a i prošlu 2011. godinu, prema do sada završenim financijskim izvještajima, završit će s gotovo identičnim rezultatom. Hrvatska pošta realiziranim promjenama povećala je profitabilnost svojeg poslovanja na 3,38 posto, čime je došla na razinu profitabilnosti poštanskih operatora Europske unije, koja se kreće između tri i pet posto.
U proteklom razdoblju Hrvatska pošta unatoč nepovoljnom gospodarskom okruženju povećala je ukupne prihode za gotovo 100 milijuna kuna, pa oni iznose gotovo 1,7 milijardi kuna. U istom su razdoblju troškovi osoblja smanjeni s 1,3 milijarde kuna u 2008. godini na 1,1 milijardu kuna u 2010. godini, piše Večernji list.
"Promjene u poslovanju rezultat su procesa restrukturiranja koji je Hrvatska pošta provela. Krajem 2008. donijeli smo strategiju razvoja i krenuli. Ukinuto je 20 županijskih središta pošta te je uspostavljena moderna divizijska organizacija po uzoru na moderne poštanske svjetske i europske operatore.
Smanjena administracija i broj zaposlenih
Uvođenjem divizijske organizacije znatno je smanjena administracija, centralizirani su brojni procesi (koji su se do tada radili na 20 različitih mjesta) te je više od 1.770 radnika iz administracije prebačeno u operativni dio poslovanja tvrtke. Usto je u proteklom razdoblju smanjen i ukupan broj djelatnika te je gotovo 2.500 radnika izašlo iz sustava, kaže Majić. Pred Hrvatskom poštom nalazi se sljedeći korak redefiniranja vrsta usluga, prilagodbe tržištu, odnosno potrebama korisnika, pojednostavljenja svih usluga, pokretanja novih usluga, marketinških aktivnosti. Jedan od zasigurno najvažnijih koraka u realizaciji tih ciljeva jest i ulazak u vlasničku strukturu najveće tiskare na području Hrvatske, tiskare Vjesnik (Hrvatska pošta postala je 64,75-postotni vlasnik).