Već za posjedovanje plovila od 10 do 12 metara dužine Talijani će od svibnja, uz sve dosadašnje troškove, morati dodati i gotovo 2.000 eura na godinu za novi namet. Za svaki dodatni metar - nove tisuće eura. Porez na ploveći luksuz najviše će udariti po džepu vlasnike megajahti dužih od 64 metra.
Radi se oko dvjesto i nešto tisuća eura troška godišnje. Što, ako uzmemo kategoriju plovila i njegovu cijenu, to je otprilike i preko 10 posto od vrijednosti plovila, što je doista enormno opterećenje, smatra dopredsjednik Udruženja hrvatskih marina Ivan Soža.
Ploveći egzodus sa zapadne na istočnu obalu Jadrana već je počeo. Samo je ACI primio 400 zahtjeva za godišnji vez. Iako prenapučene, hrvatske marine ipak bi mogle udomiti barem prvi val talijanskih nautičkih prebjega.
Mandalina se otvara u svibnju
"Mislimo da za oko 1.000 do 1.500 plovila postoji mogućnost smještaja u hrvatske marine", kaže Soža za HTV. No, kada bi se ostvarila Strategija razvoja nautičkog turizma iz prosinca 2008., Hrvatska bi za nekoliko godina dobila još 10.000 vezova.
Također velike ploveće rezidencije dosad nismo imali gdje udomiti. A svake ih nautičke sezone 200-tinjak krstari našim Jadranom. I zatim ga napuštaju u potrazi za sigurnim zimovalištem. Uskoro više neće morati. Naime, Hrvatska će za mjesec dana u šibenskoj Mandalini dobiti prvu marinu za megajahte - 14 milijuna eura vrijednu investiciju turske Dogus grupe i domaćeg NCP-a.