'T-HT im zagorčava život svakodnevnim pozivima'

'Toliko ljudi nas je kontaktiralo žaleći se da im T-HT zagorčava život svakodnevnim pozivima, odnosno traženjem OIB-a. Ovo bi se već moglo smatrati zlostavljanjem!

13.6.2012.
9:29
VOYO logo

Naime, T-HT ne posustaje u traženju osobnog identifikacijskog broja (OIB) od svojih korisnika, pa su posljednjih nekoliko mjeseci počeli primjenjivati novu metodu – pozivaju ljude na telefon i uključuju im govornu poruku.

"Toliko ljudi nas je kontaktiralo žaleći se da im T-HT zagorčava život svakodnevnim pozivima, odnosno traženjem OIB-a. Ovo bi se već moglo smatrati zlostavljanjem! Teleoperator bi bio dužan uspostaviti sustav kojim bi bilo moguće otkazati tu 'uslugu'. Sugerirali smo ljudima da upute pisani prigovor T-HT-u, odnosno zatraže da ih se skine s liste korisnika koje se maltretira radi OIB-a. U svakom slučaju, građanima poručujemo da ovo uznemiravanje ne utječe na njihovu slobodnu volju jer u ovom slučaju nisu obvezni dati svoj osobni identifikacijski broj", kazala je za Slobodnu Dalmaciju voditeljica Savjetovališta za zaštitu potrošača Split Nela Kovačević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

T-HT: Poruku treba odslušati do kraja

Iz Odjela za odnose s javnošću T-HT-a su potvrdili da OIB traže izravno od korisnika, pisanim putem ili putem govorne poruke, te kažu da operateri imaju pravo sami pribaviti OIB kao zamjenu za matični broj građana (MBG).

"Važno je istaknuti da sustav, odnosno govorni automat preko kojega se korisnici mole na dostavu OIB-a, korisnike koji odslušaju minimalno trajanje poruke od 6 sekundi, evidentira kao informirane i takve se korisnike više ne poziva. HT svoje korisnike putem drugih govornih poruka obavještava o prekomjernoj potrošnji, nepodmirenom iznosu i sl., pa je moguće da korisnik dobije poruku putem koje se moli na dostavu OIB-a te da paralelno s njome dobije i neku od spomenutih poruka koje, dakle, nisu vezane uz prikupljanje OIB-a, no korisnik ih percipira kao takve ako ne odsluša poruku do kraja", piše u odgovoru T-HT-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U samo tri slučaja mora se dati OIB

Nela Kovačević kaže pak da su građani dužni samo u tri slučaja dati OIB: prilikom podnošenja određenih zahtjeva i molbi upravnim tijelima, odnosno državnim institucijama ili jedinicama lokalne samouprave, potom u poslovima platnog prometa; u bankama ili FINA-i, i, na koncu, prigodom slanja računa od strane tvrtki ili obrtnika.

"Jasno nam je zašto T-HT traži OIB od svojih korisnika, a to je da bi lakše naplatio svoja potraživanja, no korisnici dragovoljno odlučuju hoće li ga dati i pritom ne podliježu nikakvim sankcijama", ustvrdila je Kovačević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo