Prije kretanja u proces izrade TV spota treba znati zašto to radimo, jer da bi se učinkovito prenijela neka željena poruka, TV spot ne mora biti pravo sredstvo. Koristan je kada želimo obuhvatiti široke mase, a moguć kada postoji medijski budžet za dovoljan broj objava.
Cijena ovisi o tipu rješenja, nekad je to 'samo' animacija, a nekad je to produkcija koja se snima više dana na nekoliko lokacija. TV spot mora biti prilagođen budžetu i cilju koji se želi postići.
Proces obično započinje klijentovim briefom tj. zadatkom: koji odgovora na pitanja: što, kome i kada želimo komunicirati.
Odgovor na zadatak je scenarij ili storyboard s ključnim ilustriranim scenama, moodboard koji daje osjećaj koji se želi postići spotom (art direkcija, muzika).
Tada nastupaju produkcijska kuća i redatelj koji daje svoje viđenje scenarija. Slijede konzultacije oko glumaca, scenografije, lokacija, kostima, snimatelja, glazbe itd. Optimalno trajanje cijelog procesa je mjesec dana, od briefa do snimanja.
Snimanje je najzanimljiviji dio izrade TV spota, jer se uvijek dogode nepredviđene situacije. Najzanimljive je snimati s djecom ili životinjama. Dok se odrasloj osobi može objasniti da će snimanje trajati još malo, da se strpe, s djecom ili primjerice ovcom to ne ide tako lako. Tako smo jednog hladnog proljetnog dana 2011. snimali spot u Samoborskom gorju u kojem je glavnu ulogu imala ovca. Nakon nekoliko sati snimanja, ponavljanja scena i boravka na laganoj kišici, ovca je zaključila da joj je dosta. I zbrisala. Uslijedila je sveopća potjera kroz polja, livade i selo. Nakon otprilike pola sata potjere i još nešto pregovaranja s ovcom, nevoljko je pristala nastaviti snimanje.
Snimanje je kompleksno, u cijeli je proces uključeno više strana, ovisi o raznim faktorima, od dobivanja raznih dozvola do vremenske prognoze.
Najvažnije je da i klijent i agencija i produkcija imaju isto viđenje ideje, kako bi na kraju došlo do željenog rezultata i ciljeva koji su postavljeni na početku. Sve u svemu radi se jednom vrlo zabavnom procesu :)
Autor: HURA -Zrinka Jugec, Account Director, Bruketa&Žinić OM
Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unapređujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 34 članice i zastupa preko 65% ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.