Štednja? Nema šanse, kupuje se makar i na kredit!

Blagdanskom šopingu Hrvati ne mogu odoljeti niti u recesiji.

19.11.2010.
13:02
VOYO logo

Pitanje je što će prevladati – želja za šopingom onih koji posao još imaju ili pesimistična očekivanja glede daljnjeg rasta nezaposlenosti u 2011. Sudeći prema podacima Erste banke koja je u listopadu zabilježila rast potražnje za gotovinskim kreditima mogla bi to biti stanovita uvertira u pojačano podizanje kredita i kupovinu prema kraju godine.

I u Splitskoj banci podsjećaju da se u posljednjem kvartalu godine uobičajeno javlja pojačana potražnja, posebno za potrošačkim kreditima. Tako u toj banci i ove godine očekuju rast potražnje od 20 do 25 posto, pa bi se, kažu, sve moglo kretati na lanjskim razinama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošle godine u jeku krize hrvatski građani prigodno su potrošili desetak milijardi kuna. Slična razina potrošnje očekuje se i ove godine, piše Novi list. U trećem ovogodišnjem tromjesečju zabilježen je rast prometa u maloprodaji na godišnjoj razini nakon konstantnog pada prometa od kraja 2008. godine. Ovaj rast prometa ponajviše je bio posljedica veće potrošnje stranih turista u maloprodaji te djelomičnog ukidanja kriznog poreza.

Analitičar Erste banke Alen Kovač veli da nepovoljni trendovi na tržištu rada, usporena dinamika kreditiranja te zadržavanje povjerenja potrošača na niskim razinama ostaju faktori koji nepovoljno utječu na razinu osobne potrošnje, dok ukidanje posebnog poreza na dohodak kao stabilizirajući faktor. Direktorica Direkcije za ekonomska istraživanja Raiffeisen Consultinga Zrinka Živković Matijević kaže da su mogućnosti za jačanje potrošnje građana utemeljene na rastu kredita relativno male jer je bitno povećana averzija građana prema zaduživanju. Smatra da je ukidanjem kriznog poreza moguće očekivati blagi rast osobne potrošnje, ali da ona zasigurno neće dosegnuti predkrizne razine ni u vrijeme božićno-novogodišnjih blagdana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Analitičarka Privredne banke Zagreb Ana Lokin, s obzirom na visoku nezaposlenost i realno niže dohotke kućanstava te potrošački pesimizam, također ne očekuje da će zadnja dva mjeseca u godini donijeti znatne promjene u potražnji za kreditima, a niti u potrošnji, osim uobičajenog rasta u prosincu.

Vezani članci:

arti-201010110457006 arti-200908210077006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo