Veliki trgovački lanci u deset od 11 zemalja centralne i istočne Europe drže više od polovice tržišta robe široke potrošnje. U Sloveniji deset najvećih trgovačkih lanaca drži cijelo tržište robe široke potrošnje, a u Slovačkoj i Mađarskoj oko 90 posto tržišta.
Najveći domaći i strani trgovci u Hrvatskoj drže čak 81 posto tog tržišta, pokazuju podaci iz istraživanja GfK o udjelu prvih deset trgovačkih lanaca kao glavnom mjestu kupnje robe široke potrošnje za 2009, piše Jutarnji list.
Hrvatsko tržište maloprodaje pritom se polako oporavlja od udara krize i štednje građana.
Naime, u ožujku ove godine promet od trgovine na malo u odnosu na isti mjesec prošle godine nominalno je bio manji 2,1 posto, a realno 2,8 posto. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, ukupan promet od trgovine u ožujku je u odnosu na veljaču nominalno bio veći za 19,9 posto, a realno za 19,2 posto. Premda već 18 mjeseci zaredom hrvatska maloprodaja bilježi pad, te su negativne stope od početka ove godine ipak značajno smanjene. Tako je, primjerice, u ožujku 2009. u odnosu na isti mjesec godinu prije realni pad prometa u trgovini na malo bio 17,4 posto, piše Jutarnji list.
Prethodni članci:
arti-201005100151006 arti-201004200100006 arti-201004190765006