Samo 20 % građana kupuje u malim trgovinama

Tržište maloprodaje koje je u proteklom razdoblju bilo na udaru krize i štednje građana polako se oporavlja.

13.5.2010.
14:49
VOYO logo

Veliki trgovački lanci u deset od 11 zemalja centralne i istočne Europe drže više od polovice tržišta robe široke potrošnje. U Sloveniji deset najvećih trgovačkih lanaca drži cijelo tržište robe široke potrošnje, a u Slovačkoj i Mađarskoj oko 90 posto tržišta.

Najveći domaći i strani trgovci u Hrvatskoj drže čak 81 posto tog tržišta, pokazuju podaci iz istraživanja GfK o udjelu prvih deset trgovačkih lanaca kao glavnom mjestu kupnje robe široke potrošnje za 2009, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatsko tržište maloprodaje pritom se polako oporavlja od udara krize i štednje građana.

Naime, u ožujku ove godine promet od trgovine na malo u odnosu na isti mjesec prošle godine nominalno je bio manji 2,1 posto, a realno 2,8 posto. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, ukupan promet od trgovine u ožujku je u odnosu na veljaču nominalno bio veći za 19,9 posto, a realno za 19,2 posto. Premda već 18 mjeseci zaredom hrvatska maloprodaja bilježi pad, te su negativne stope od početka ove godine ipak značajno smanjene. Tako je, primjerice, u ožujku 2009. u odnosu na isti mjesec godinu prije realni pad prometa u trgovini na malo bio 17,4 posto, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201005100151006 arti-201004200100006 arti-201004190765006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo