Radnici i nakon otkaza primaju plaću

HŽ je trošak zbrinjavanja radnika koji su tehnički višak prebacio na leđa države, tako da država iz proračuna financira plaću i dodatke. U 2011.

24.5.2012.
12:30
VOYO logo

Hrvatske željeznice doskočile su otpuštanju radnika, tako da su trošak zbrinjavanja prebacile na državu. Naime, aneksom Kolektivnog ugovora Hrvatskih željeznica holding, koji vrijedi za sva društva unutar grupe, dogovoreno je osnivanje zajedničkog fonda koji preuzima brigu o radnicima označenima kao tehnološki višak.

Ima pravo na regres, dar za djecu...

Važno je napomenuti da je vrlo teško uopće doći do statusa tehnološkog viška, jer prvo treba iscrpiti sve mogućnosti zapošljavanja na drugom mjestu unutar grupe i određeno vrijeme raditi skraćeno radno vrijeme. Ako se radnik nakon svih pokušaja označi kao tehnološki višak, prelazi u Željeznički fond.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Kolektivnom ugovoru HŽ-a stoji da je otpušteni radnik "oslobođen od obavljanja radnih zadataka, ali da zadržava plaću iz ugovora o radu, pravo na regres, božićnicu i dar za djecu do 15 godina starosti", piše Večernji list.

Plaću i dodatke financira država iz proračuna, a radnik se u zaštiti Željezničkog fonda može nalaziti do tri godine. U tom vremenu mu se unutar tvrtke traži novi posao, koji može odbiti ako je više 100 kilometra udaljen od mjesta prebivališta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do 6.000 kuna bruto

Ako radnik prekine ugovor s Željezničkim fondom, ima pravo na polovičan iznos svih neisplaćenih plaća koje bi dobio u te tri godine. Najveća bruto plaća koju radnik može dobiti tijekom zbrinjavanja u Fondu je 6.000 kuna.

U Hrvatskim željeznicama kažu da je Fond osnovan po uzoru na rješenje iz Nemačkih željeznica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo