"S velikim žaljenjem zbog toga što smo kupcima ponudili proizvod nezadovoljavajuće kvalitete, najiskrenije se ispričavamo svim kupcima zbog nastale situacije", piše u oglasu popularne robne kuće C&A kojim obavještavaju da iz hrvatskih trgovina povlače sporne kožnate cipelice za bebe.
Uljuđene isprike
Na ovakva uljuđena javna priznanja trgovaca u posljednje se vrijeme domaći potrošači polako privikavaju. Unatrag otprilike dvije godine, na sličan način u Hrvatskoj su se povlačile dječje hodalice, navigacijski uređaji za automobile, mobilne igračke za bebe.
Distributeri su tada postupili prema Zakonu o općoj sigurnosti proizvoda, koji je stupio na snagu u ožujku 2009. godine, a potiče dragovoljna djelovanja proizvođača i distributera i uspostavlja pravila dobre prakse kad je riječ o sigurnosti proizvoda.
Kad proizvođač ili distributer znaju ili su dužni znati da je proizvod koji su stavili na tržište rizik za potrošače, o tome odmah moraju obavijestiti Državni inspektorat. Također, imaju desetodnevni rok da o rizičnom proizvodu i njegovu povlačenju iz prodaje obavijeste javnost.
"Ovo povlačenje svijetli je primjer na Svjetski dan zaštite potrošača, da trgovac koji ima spoznaje o štetnim sastojcima u proizvodu za koji je odgovoran reagira na ovakav način. Jako im se isplati ovakav potez, u usporedbi s mogućom štetom kad bi bilo ugroženo zdravlje ma i jednog djeteta. Uostalom, to su dužni i po zakonu", kaže Jadranka Kolarević iz Potrošača.
Vezani članci:
arti-201103150066006