Pripazite što potpisujete s mobilnim operaterima

20.4.2012.
21:23
VOYO logo

Kod kupnje novih mobitela, korisnici budu u nedoumici da li kupiti uređaj na pretplatu ili na prepaid. Prepaid je za mnoge racionalnije varijanta kojom mogu raspolagati svojim iznosom na računu i kontrolirati potrošnju, iako je mana tog modela što korisnik može ostati bez novaca na računu koji se ne može obnoviti na svakom mjestu. Upravo zbog toga mnogi se odlučuju na pretplatu.

Također, pretplata je mnogima jedini način da si priušte skuplji mobilni uređaj, koji ne bi mogli kupiti u slobodnoj prodaji zbog previsoke cijene, piše Pametna kuna. Obično se dogodi da korisnik potpiše ugovor na 24 mjeseca i onda taj uređaj otplati skoro trostruko više nego što bi ga kupio u slobodnoj prodaji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvo raskinite ugovor, pa vam onda kažu koliko trebate platiti!

Naravno, operateri svakoga dana mame korisnike reklamama u kojima atraktivne modele mobilnih uređaja nude za jednu kunu, a korisnici nasjedaju na takve ponude i potpisuju ugovor, što mnogi na kraju požale. Ipak, Zakon o mobilnoj pretplati pruža mogućnost raskida ugovora o pretplati s mobilnim operaterom, ali - postoji caka.

"Mogu reći da se Zakon formalno provodi, ali mobilni operateri imaju svoje načine kako ipak doći zarade i njegovog zaobilaženja. Naprimjer ako potpišete ugovor na 24 mjeseca i nakon nekog vremena ga želite raskinuti i dođete u poslovnicu i želite dobiti informacije o tome koliko ćete platiti pri raskidu, takve informacije nećete dobiti. Prvo trebate raskinuti ugovor i onda vam tek dolazi račun s iznosom koji trebate platiti. To je izigravanje Zakona. Postoji dosta prigovora od strane građana, ljudi su nezadovoljni i zasigurno ćemo tražiti promjene kada budu sljedeće izmjena Zakona", kazao je vještak za telekomunikacije Đuro Lubura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne preporučaju potpisivanje ugovora na 24 mjeseca

Zagorka Krvavec, savjetnica za telekomunikacije iz Dalmatinskog potrošača, kazala je da prema njenom iskustvu sve veći broj korisnika pazi da se ne vežu ugovorom na 12 ili više mjeseci. No, događa se - a da nisu niti svjesni - da pristanu na "ugovaranje na daljinu", tj. putem sredstava daljinske komunikacije, najčešće telefonom.

"Operater nazove svog korisnika telefonom, pita ga je li zadovoljan uslugom, a da prethodno ne traži potvrdu stvarnog pretplatnika po nazivu, koji je uslugu ugovorio. Može se javiti dijete ili netko stariji koji su tada u kući. Uz prvi sljedeći račun operater dostavi obavijest prema Zakonu o zaštiti potrošača vezano za ugovaranje na daljinu, tzv. 'prethodnu obavijest' i navede, da ako pretplatnik ne želi dalje produžiti ugovor, da pismeno dostavi negativan odgovor na upit operatera i to u roku 7 dana.

Ljudi najčešće ne gledaju papire uz račun smatrajući da su to nepotrebne reklame kojima ih trgovci na veliko zasipaju, a kad kasnije požele broj prenijeti u mrežu drugog operatora - nastane problem jer tek tada shvate da ih veže ugovor još određeni broj mjeseci. Poručujemo korisnicima da svakako izbjegavaju potpisivanje ugovora za određenu uslugu na 24 mjeseca", kazala je Krvavec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo