Predsjednik 'Reala' u utrci za riječku Brajdicu

3.5.2010.
11:45
VOYO logo

Novi strateški partner riječke luke na kontejnerskom terminalu Brajdica postat će jedna od ukupno 11 renomiranih tvrtki koliko ih je iskazalo interes za privatizaciju tvrtke Jadranska vrata, koja ima koncesiju na Brajdici do 2043. godine.

Popis kandidata je uistinu impresivan, jer su na njemu redom najmoćniji svjetski lučki operateri, koji između ostalog upravljaju lukama u Hong Kongu, Singapuru, Dubaiju, Hamburgu, Rotterdamu, te na nizu drugih lučkih terminala lociranih diljem svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je o korporacijama koje zajedno imaju više od polovice udjela u svjetskom pomorskom kontejnerskom prometu. Novi list otkriva da su interes iskazali Hutchinson Port Holding iz Hong Konga, PSA Singapore Terminals, Dubai Ports World, APM Terminals, Hamburger Hafen und Logistik AG, International Container Terminal Services, Grup TCB, Overseas Port Management, T.O. Delta S.p.A. (dio Evergreen Groupa), Mariner Corporation Limited i Dragados.

Za sada su svi zainteresirani u igri, a uskoro bi Uprava Luke Rijeka trebala suziti broj kandidata i odabrati tri do šest tvrtki, koje će imati pravo poslati javnu i obvezujuću ponudu za ulazak u strateško partnerstvo s tvrtkom Jadranska vrata, čiji je stopostotni vlasnik Luka Rijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Denis Vukorepa, predsjednik Uprave Luke, očekuje da će krajem ove ili početkom iduće godine biti izabran strateški partner od kojeg se prije svega očekuje da podigne nivo usluga na prometnom pravcu, dovede nove količine tereta, uvede nove tehnologije, te konkretno sudjeluje u realizaciji niza investicija, prvenstveno u širenju kapaciteta i uređenju novih terminala.

"Mi ćemo za nekoliko godina dobiti na Brajdici novih 330 metara obale s dubinom od 14,5 metara, a to naša konkurencija nema. Znači da ćemo negdje 2013. godine imati kapacitet od 500.000 TEU-a i prethodno želimo učiniti sve da taj kapacitet bude iskorišten. Tu je vjerujem izgledno i otvaranje nekoliko stotina novih radnih mjesta na terminalima, pored čega će značajno porasti prihodi na cijelom prometnom pravcu", ističe Vukorepa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ovom trenutku nije precizno definirano kakav će biti vlasnički odnos Luke Rijeka i strateškog partnera u jadranskim vratima odnosno u kojem će omjeru biti podijeljena vlasnička i upravljačka prava između hrvatskog i stranog partnera. No sigurno je da će u toj odluci važnu ulogu imati Luka i Lučka uprava Rijeka, te da na kraju hrvatska Vlada mora odobriti ugovor.

Ravnatelj Lučke uprave, Bojan Hlača naglašava zadovoljstvo iskazanim interesom, jer je doista riječ o vrhunskim lučkim operaterima i tvrtkama s dokazanim rejtingom. Nakon dolaska strateškog partnera Hlača očekuje osvajanje tržišta koja su dosad bila uglavnom nedostupna tržišta, širenje luke po terminalima, a čim bude usvojen Zakon o morskim lukama najavljuje da će se objaviti natječaj za gradnju novog terminala na Zagrebačkoj obali. U nešto daljoj budućnosti po sličnoj koncepciji kaže razvijat će se i terminal na Krku. Dugoročni je ključ izgradnja nizinske pruge, glavnog preduvjeta za snažan razvoj i rast tereta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Master planu razvoja riječke luke između ostalog stoji odrednica da bi negdje 2016. godine Rijeka mogla dosegnuti kapacitet od milijun TEU-a, naravno pod uvjetom da se u međuvremenu konačno pokrene realizacija terminala na Zagrebačkoj obali. Teret od milijun TEU-a na prometnom pravcu ostvarivao bi oko 600 milijuna dolara prihoda godišnje. U utrci za riječki kontejnerski terminal je i kompanija Dragados koja zapošljava oko 9.000 ljudi. Dragados ima veliko iskustvo u gradnji offshore platformi, a dio je španjolske ACS grupacije, čiji je direktor Florentino Perez, aktualni predsjednik Real Madrida.

Među kandidatima za Brajdicu je i Hutchinson Port Holding koji vodi luku u Hong Kongu i ima više od 30.000 zaposlenih, te PSA Singapore Terminals, kompanija koja vodi luku u Singapuru i ima oko 6.000 zaposlenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dubai Ports World ima ok 30.000 zaposlenih, 49 terminala i još 12 u razvoju u 31 zemlji svijeta. Prošle godine ostvaren promet od 43,4 milijuna TEU. U idućih 10 godina ova kompanija radit će na nizu razvojnih projekata u Indiji, Kini i Bliskom istoku. Zainteresirana je i za dolazak u Hrvatsku.

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo