Poznati svjetski brendovi koji možda neće preživjeti iduću godinu

Svake godine portal 24/7 Wall St. objavi listu poznatih svjetskih brendova za koje, temeljem ustaljenih kriterija, procijeni da bi mogli uskoro nestati s američkog tržišta.

28.5.2013.
14:23
VOYO logo

Kriteriji kojima se služio portal 24/7 Wall St. u svom odabiru gubitnika godine su:

1. usporedba prodaje i gubitaka 2. situacija u tvrtkama kćerima i njihovi rezultati 3. rast troškova koji se neće moći naplatiti s obzirom na cijenu proizvoda 4. kompanije koje se prodaju 5. kompanije koje idu prema bankrotu 6. kompanije koje su izgubile veliki broj kupaca 7. tržišni udio

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svaka kompanija na njihovom popisu ''žrtva'' je nekoliko kriterija, a prema njihovim procjenama, lako bi se moglo dogoditi da nestane s američkog tržišta u roku od 18 mjeseci.

Uzimajući navedene kriterije u obzir slom u 2014. godini ovaj portal prognozira za Olympus digitalne kamere, Volvo, e-čitač Nook, Mitsubishi Motors, J. C. Penney, magazin Living i Road&Track, internetsku stranicu LivingSocial, telekomunikacijsku tvrtku Leap Wireless te žensku nacionalnu košarkašku ligu WNBA.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

JC Penney Ovaj se trgovački lanac u problemima nalazi već neko vrijeme, iako su dobili kredit od 2,25 milijardi dolara. No, konkurencija im je prevelika - diskonti kao što su Wall Mart i Target su ljepši i veći, a tu je online kupovina putem Amazona i eBaya.

Nook Knjižarski lanac Barnes&Noble lansirao je na tržište e-čitač Nook krajem 2009. godine, no prodaja im je u posljednjih godinu dana pala 27 posto.

Living Magazine Tvrtka Marthe Stewart dijeli se na tri područja: izdavaštvo, televizija i prodaja. U zadnjih pet godina najveći pad prihoda imali su magazini, pa su dva završila na prodaji. Sada je u velikim problemima i magazin Living - u prilog tome svakako je išla odluka Marthe Stewart da odbije online izdanje magazina, pa su troškovi tiskanja postali preteški.

LivingSocial Stranica na internetu koja se bavi kolektivnom kupnjom, a najveći su joj konkurenti eBay, American Express i Amazonov AmazonLocal service. Sve oni imaju poveće baze kupaca, koje usmjeravaju prema specijalnim ponudama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Volvo Švedski proizvođač možda neće nestati, ali s američkog tržišta bi mogao. Volvo se specijalizirao za automobile srednje klase, koji nisu svoje mjesto našli na američkom tržištu. Za Amere je Volvo jednostavno premali.

Olympus Za propast ovog poznatog brenda ''zaslužni'' su mobiteli sa sve kvalitetnijim kamerama koji su potpuno pomeli tržište kompaktnih fotoaparata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Leap Wireless Ova telekomunikacijska tvrtka nije pratila tehnička dostignuća na tržištu te nisu gradili modernije mreže - broj pretplatnika značajno im pada, baš poput cijena dionica.

Mitsubishi Motors Razlog njihovog kraja je previsoka cijena za ono što nude - u prosjeku 25.000 dolara, a na listi pouzdanosti Mitsubishi je bio na zadnjem mjestu.

Road&Track Najdugovječniji auto magazin u SAD-u, no njegov konkurent Car&Driver, postaje sve popularniji te trenutno ima 10,7 milijuna čitatelja.

WNBA Ženska nacionalna liga WNBA osnovana je 1996., te trenutno ima 12 timova, no nedostaje im publike. Prijenosi utakmica nisu popularni, pa sponzori dolaze. Smatra se da će nakon odlaska njihovog povjerenika Davida Sterna u mirovinu potpuno nestati interes za žensku košarku u Americi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo