DOGOVOREN POVIJESNI POSAO U KINI: /

 Rimac otvara tvornicu baterija i električnih motora vrijednu milijardu kuna

Image
Foto: PIXSELL / Rimac Automobili/Facebook

Mate Rimac u suradnji sa svojim azijskim ulagačem Camel grupom otvara novu tvornicu u Kini, namijenjenu isključivo kineskom tržištu.

13.3.2018.
11:25
PIXSELL / Rimac Automobili/Facebook
VOYO logo

Dok su svi još pod dojmom Sajma automobila u Ženevi i predstavljanja C_Two, Mate Rimac je na drugom kraju svijeta zaključio povijesni posao s jednim od svojih vodećih dioničara, piše Poslovni dnevnik. Tako su Rimac Automobili i Camel grupa ugovorili da će do kraja godine u Kini sagraditi tvornicu električnih motora i baterija vrijednu milijardu kuna. Rimac je izjavio kako je ovo važan poslovni iskorak za tvrtku, jer će nova tvornica biti usmjerena isključivo na kinesko tržište.

Kina potpuno prelazi na električna vozila

"Kina nam je važna, jer predstavlja najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast", izjavio je Rimac. Prema udruzi proizvođača vozila CAAM-a, Kina mjesečno proizvodi dva, tri milijuna vozila, od čega pet posto čine e-vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Rimac Automobilima pojašnjavaju da je plan kineske vlade prijeći potpuno na električna vozila. To znači de će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila, a što trebaju tamošnji proizvođači, u narednom razdoblju povećati za približno 20 puta. Zasad se, prema podacima CAAM-a, u Kini mjesečno proizvede 110 do 130 tisuća e-vozila, a tvornica motora i baterija, koju grade Rimac i Camel, za početak će imati godišnji kapacitet od 50 tisuća jedinica.

Proizvodnja za ostala tržišta ostaje u Hrvatskoj

"Kina se strateški opredijelila prema električnim vozilima te ima već danas u planu transport potpuno prebaciti na električni pogon pa smo napravili iznimku za kinesko tržište. Tvrtka Rimac Automobili razvoj i proizvodnju za sva ostala svjetska tržišta zadržava u Hrvatskoj", naglasio je Rimac, za koga su uvjeti novog posla s Kinezima iznimni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vjerojatno je ovo u startu najisplativija i najpotentnija hrvatska investicija u Kinu. Ukupno ulaganje u novu tvornicu teško je 158,2 milijuna dolara, gotovo milijardu kuna. Rimac Automobili u tome sudjeluje s pet milijuna eura u novcu te sa znanjem i tehnologijom. Ostatak ulaže Camel. Rimac je za to dobio 40% udjela u novoj tvornici, nazvanoj Zhongke Luo Rui Technology Co. Tvornica će proizvoditi pogonske komponente za e-automobile i autobuse.

Grad novih energetskih vozila

U Camel grupi potvrđuju, ciljat će isključivo kinesko tržište. Rimčeva tvornica gradi se u gradu Xiangyangu u središnjoj kineskoj pokrajini Hubei, koja se nalazi na jedinstvenoj poziciji, jer je podjednako udaljena od triju najvažnijih gospodarskih točaka Kine, Pekinga, Šangaja i Hong Konga, i to po oko tisuću kilometara. Na širem području tog grada živi pet i pol milijuna ljudi. Xiangyang ubrzano radi na izgradnji grada novih energetskih vozila. To je ondje dovelo tridesetak centara za istraživanje i razvoj u autoindustriji, kao i gotovo 800 većih investicija.

Image
Foto: Auto Rimac/Facebook

Prema podacima gradske uprave Xiangyanga, u posljednjih pet godina na području grada realizirano je investicija u vrijednosti 400 milijardi juana, ili nešto manje od 400 milijardi kuna. Koliko je taj iznos ulaganja velik najbolje pokazuje usporedba s Hrvatskom. Taj jedan, nama manje poznati kineski grad primio je samo u posljednjih pet godina gotovo dvostruko više investicija nego cijela Hrvatska od osnutka do danas.

Različiti fokusi Rimca i kineskog ulagača

Upravo zbog toga Rimac naglašava da je glavni fokus na kineskom tržištu na velikim serijama i vrlo konkurentnim cijenama. "S druge strane, glavni fokus Rimac Automobila ostaju pogonski i baterijski sustavi visokih performansi i manjih serija za europske premium proizvođače", kaže Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MATE RIMAC ODGOVORIO NA PITANJE ZBOG KOJEG HRVATI BJESNE: /

Evo zašto ne proizvodi jeftinije aute za široke mase

Image
MATE RIMAC ODGOVORIO NA PITANJE ZBOG KOJEG HRVATI BJESNE: /

Evo zašto ne proizvodi jeftinije aute za široke mase

Njegov kineski partner, Camel grupa, najveći je proizvođač baterija u Aziji. Camel je potkraj prošle godine u Rimac Automobile uložio 30 milijuna eura, čime je postao drugi najveći dioničar. Nedugo nakon toga Rimac je objavio novi model C_Two, prvi komercijalno dostupan osobni automobil s podrškom za autonomnu vožnju razine 4. C_Two prodaje se po cijeni od 1,7 milijuna eura, a kako ih Rimac planira prodati 150 jasno je da cilja na prihod veći od četvrt milijarde eura samo od prodaje novog modela. Rezultati za 2017. još nisu poznati, ali godinu prije Rimac je imao prihod od 46,6 milijuna kuna i neto dobit od 1,19 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo