'Posao stoljeća' mogao bi otići Austrijancima

24.2.2010.
12:36
VOYO logo

Kako piše crnogorski portal Analitika, bankari EBRD-a i EIB-a nisu dali garancije Konstruktoru za 'posao stoljeća' u Crnoj Gori jer taj projekt smatraju ekonomski neodrživim. Također, predstavnik grčko-izraeleskog konzorcija Aktor-HCH je već komentirao, čim su ponude za izgradnju autoceste bar-Boljare otvorene da je "hrvatska ponuda nerealno niska" te da je "nemoguće za taj iznos novca završiti takav projekt".

Naime, hrvatska ponuda je za više od milijardu eura jeftinija od grčke, što pobuđuje sumnje da je Konstruktor svjesno išao ispod realne cijene kako bi pod svaku cijenu dobio posao, piše Analitika. "Hrvati su posljednjih nekoliko godina dobijali velike poslove u inozemstvu zahvaljujući najjeftinijim ponudama. Jesu li se, u slučaju Crne Gore, malo više prebrojali u računici?", pitaju se crnogorski novinari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U igri za 'posao stoljeća' i Austrijanci

Usporedbom ponuda hrvatske tvrtke i grčko-izraelskog konzorcija uočavaju se ogromne razlike u cijenama, zbog čega je Konstruktoru možda teško dobiti potrebne garancije. Konstruktor je za cijelu autocestu ponudio neto vrijednost od 2,77 milijardi eura, od čega bi učešće države bilo 1,74 milijarde eura. Grčko-izraelski konzorcij je pak ponudio cijenu od 3,92 milijardi eura uz učešće države od 2,78 milijardi eura.

U međuvremenu, crnogorska vlada je, ne želeći gubiti vrijeme, zakazala drugu rundu pregovara sa Grcima za 26.veljače, u nadi da će privoliti Grke da ponudu za gradnju autoceste dovedu na nivo Konstruktora. Grci tvrde da imaju novac za gradnju autoceste te da im bankarske garancije ne predstavljaju problem, no činjenica je ida o grčko-izraelskom konzorciju nema značajnijih podataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U igri su i Austrijanci: ukoliko ni hrvatska ni grčka ponuda ne zadovolje, mogla bi se aktualizirati treća zamrznuta ponuda konzorcija Alpina, u čijem su sastavu kompanije Porr i Osijek Koteks. Doduše, Austrijanci su zainteresirni samo za gradnju dionice od Podgorice do Mateševa, a Porr je već pokazao ozbiljni interes za probijanje tunela ispod prevoja Trešnjevik, koji bi bio sastavni dio buduće autoceste.

"U sadašnjoj situaciji, aktiviranje kovertirane austrijske ponude djeluje vjerovatno i logično jer će, ako na kraju ipak prevagne Alpinina ponuda, izdavanja iz budžeta biti i trostruko manja. To nije bez značaja u situaciji ovako teške ekonomske krize", zaključuje crnogorska Analitika.

Grčki milijarder vlasnik nekoliko bisera crnogorske obale

Inače, zanimljiva je i informacija koju je Analitika neslužbeno saznala, da je grčko-izraeleski Aktor-HCH poslovno i vlasnički povezan sa grčkim milijarderom i brodovlasnikom Viktorom Restisom, koji je preko svojih tvrtki nekoliko godina prisutan u Crnoj Gori. Grčki milijarder je koncesionarni vlasnik bisera crnogorske obale: grada Svetog Srefana i Rudnika mrkog ugljena u Beranama. Glavni Restisov čovjek za grčke investicije u Crnoj Gori je poznati crnogorski biznismen Dragan Perović, koji ima dobre veze u vrhu crnogorske vlasti.

Također, Restis je postao jedan od najvećih kupaca akcija Luke Bar tokom prošle godine, te je jedan od vlasnika kompanija Golden Energy i Public Power Corporation koje su dostavile ponudu za dokapitalizaciju crnogorske Elektroprivrede.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201002220477006 arti-201002220183006 arti-201002110335006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo