S druge strane, bilježimo 20.221 produljenja prijava stranih brodica i jahti što je gotovo 13 posto manje produljenja u odnosu na isto razdoblje lani, stoji u priopćenju HGK.
Pad produljenja prijava bio je očekivan s obzirom na činjenicu da je prošle i ove godine velik broj stranih brodica i jahti koje se nalaze na stalnom vezu u Hrvatskoj prešao na hrvatsku zastavu te su se statistički počeli voditi kao domaće brodice i jahte.
Manjim dijelom pad produljenja posljedica je i napuštanja Hrvatske određenog broja stranih brodica i jahti neposredno pred i nakon pristupanja Hrvatske u EU.
Povlaštena stopa PDV-a
Naime, pripreme za ovu nautičku sezonu započele su početkom prošle godine kada je pokrenuta akcija uvoza plovila u vlasništvu stranih državljana u Hrvatsku po povlaštenoj stopi PDV-a i carine.
U pet mjeseci trajanja akcije pod hrvatsku zastavu prešlo je 4.130 stranih plovila, vrijednih 4,4 milijarde kuna te je pritom državni proračun uprihodio na ime carine i PDV-a 303 milijuna kuna.
Korjenita reforma
Nijedan oblik turizma nije doživio toliko korjenitu reformu zakonodavstva kao što je to slučaj s nautičkim turizmom, ističu u HGK. Promjene koje su posljednjih godinu i pol dana stupile na snagu obuhvaćaju gotovo sve pružatelje usluga u nautičkom turizmu, od luka nautičkog turizma, charter kompanija kao i turističkih brodara u jednodnevnim izletima i kružnim putovanjima.
Charter kompanije u prvih sedam mjeseci bilježe 183.126 dolazaka nautičara koji su ostvarili ukupno 1.220.215 noćenja. U odnosu na isto razdoblje lani to je porast od oko jedan posto u dolascima i noćenjima, što je s obzirom na loše vremenske prilike koje nas prate cijelu godinu odličan rezultat.
Registriranih aktivnih charter plovila ima 3.300, odnosno tri puta više nego u istom razdoblju prošle godine uz napomenu da je po prvi puta broj aktivnih charter jahti veći od broja aktivnih charter brodica, što nam govori da se nastavlja trend rasta prosječne dužine plovila u charteru.
Niske cijene najma
Zabrinjavajući je trend većeg porasta ponude od potražnje tako da bi charter kompanije, unatoč porastu broja dolazaka i noćenja, mogle zabilježiti lošije financijske rezultate.
"U usporedbi s ostalim nama konkurentnim destinacijama, poput Grčke, Italije, Turske i Španjolske, Hrvatska i dalje ima prosječno najniže cijene najma plovila. Primjera radi Grčka je ove godine podigla cijene najma plovila za više od 30 posto. Istovremeno, hrvatske charter kompanije agentima odobravaju najnižu proviziju, koja prosječno iznosi 17 posto, ali smo zato pri vrhu po iznosu odobrenih popusta krajnjim klijentima koji prosječno iznosi 18 posto, za razliku od turskih 12 posto ili španjolskih 13 posto. Možemo zaključiti da je sezona u charteru na razini prošlogodišnje pri čemu Hrvatska ima najniže cijene, nudi najmanje provizije agentima, ali i najviše popuste gostima“, smatra direktorica marketinga i prodaje MMK-a Martina Babić.