On sve zna o brandovima i potpuno ih je raskrinkao

"Tvrtke započinju s pranjem mozga još dok smo fetusi", tvrdi marketinški mag Martin Lindstrom u svojoj najnovijoj knjizi.

5.10.2011.
18:07
VOYO logo

Kada bi se žene moglo natjerati da 15 sekundi dulje provedu u dućanu , zarada proizvođača godišnje bi se povećala za 300 milijuna dolaraMartin Lindstrom jedan je od najutjecajnijih marketinških stručnjaka na svijetu sa stažem duljim od 20 godina. Radio je kampanje za McDonald's, Procter&Gamble, Microsoft, Nestle i još mnoge druge svjetski poznate kompanije. Dakle, tko nam bolje može objasniti kakve sve trikove i manipulacije koriste kompanije i kako su nam brandovi, tvrdi Lindstrom, isprali mozak! Sve je to i učinio u svojoj najnovijoj knjizi "Brandwashed: Trick companies use to manipulate our minds and Persuade use to buy".

Lindstrom je također prema magazinu Time jedan od stotinu najutjecajnijih ljudi na svijetu, a iza sebe ima dva bestselera "Buyology – istine i laži o tome zašto mi kupujemo" i "Brandsense".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Pranje mozga' počinje još dok smo fetusi

Tvrtke, tvrdi Lindstrom, započinju s 'pranjem mozga' još dok smo fetusi. Lindstrom tako kao primjer manipulacije navodi filipinskog proizvođača slatkiša koji je trudnice šopao besplatnim slatkišima da bi se kasnije ustanovilo kako je i njihovu djecu, koja inače ne vole kavu, navukao na pijenje kave s okusom slatkiša. Tu su vrstu kave, naime, plasirali na tržište istovremeno kada su besplatno dijelili slatkiše. Ta je kava danas najjači brand kave na Filipinima.

No, to je samo jedan u nizu primjera. Lindstrom tvrdi kako kompanije manipuliraju svim našim osjetilima, piše Globus.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sva naša osjetila su na udaru!

Oko banana postoji čitava filozofija. Uvijek se ističu one živahne boje nazvane Pantone 13-0858. U stvarnosti, uopće se ne radi o svježim bananamaKao primjer navodi voće, a posebno se ističu banane. Oko njih postoji čitava filozofija.

"Dakle, markentinški stručnjaci su procijenili da određena boja banane u većini potrošača stvara dojam da se radi o svježoj banani, pa se tako uvijek ističu banane živahne boje nazvane Pantone 13-0858 (da, imaju i službene nazive). U stvarnosti, uopće se ne radi o svježim bananama", tvrdi Lindstrom.

No, bitan je samo dojam koji se ostavlja na kupce i koji će ih natjerati da kupuju još i još.

Lindstrom također tvrdi kako primjerice "pametni telefoni" poput iPhona ili Blackberrya imaju u sebi zvonjavu koja je osmišljena tako da "pomiluje" određeni centar u mozgu koji nam stvara osjećaj ljubavi. Dakle, ako mislite da ste ovisni o svojim "modernim spravama" postoji mogućnost da ste u pravu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebna meta kompanija, točnije supermarketa, su žene.

"Kada bi se žene moglo natjerati da 15 sekundi dulje provedu u dućanu, zarada proizvođača godišnje bi se povećala za 300 milijuna dolara", otkriva Lindstrom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon brojnih otkrića i manipulacija koje je otkrio u svojoj posljednjoj knjizi Lindstrom je samoga sebe pokušao "skinuti" s brandova. Izdržao je šest mjeseci.

"Nemate pojma koliko je teško kupiti najobičniji prehrambeni proizvod, a da nije brandiran", zaključuje u svojoj knjizi Lindstrom.

Vezani članci:

arti-201107140176006 arti-201101260162006 arti-201105190982006 arti-201103240130006 arti-201109130506006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo