Linija autohtonih proizvoda Okusi zavičaja, s logotipom koji simbolizira povezanost s hrvatskim porijeklom u Lidlove trgovine stigla je 17. listopada.
Neki od proizvoda nove robne marke su sir škripavac, tradicionalni dalmatinski mladi sir blagog okusa, fileti slanih inćuna u djevičanskom maslinovom ulju, slavonski čvarci, domaći rezanci s jajima, domaća kravlja skuta, bilogorski bagremov med, međimursko bućino ulje, te mandarine i jabuke.
Kako je na predstavljanju nove robne marke kazao predsjednik Uprave Lidla Boris Lukšić, ovim projektom žele se podržati domaći proizvođači. Trenutno je angažirano njih 25, a namjera je da se u budućnosti taj broj poveća, kao i broj proizvoda koji će se prodavati pod prepoznatljivom markom.
Na projektu se radilo godinu i pol dana. Jedan broj proizvođača je odbijen, jer, nažalost, nisu mogli ispuniti zahtjeve u smislu kapaciteta. Naime, ovi proizvodi nude se u 84 trgovine, koliko ih Lidl trenutačno ima u Hrvatskoj, a jednoga dana možda nađu kupce i izvan granica Lijepe naše.
Okusi koji mogu promovirati Hrvatsku
"To je ono što kao zemlja možemo ponuditi, to su okusi i potencijali koji Hrvatsku mogu promovirati u drugim zemljama", kazao je član Uprave Allen Halamić, ističući da je dio proizvoda hrvatskih proizvođača koji su se u Lidlu odranije prodavali rebrendiran, te da i oni sad nose oznaku Okusi zavičaja.
Lukšić je kazao kako se na ovom projektu treba dodatno raditi.
"Ova linija proizvoda ima potencijal biti ambasador Hrvatske u drugim zemljama", kazao je Lukšić.
Čelni ljudi Lidla Hrvatska kazali su kako još treba istražiti koji bi se hrvatski proizvodi mogli ponuditi na policama ovog lanca u europskim zemljama, a važno je, istaknuli su, da se zadovolji koncept postavljen na razini ovog europskog trgovačkog lanca.
Nadamo se da će se proizvodi robne marke Okusi zavičaja jednoga dana promovirati i naći u trgovinama europskih zemalja, baš kako se sada proizvodi iz drugih zemalja nude na policama Lidlovih trgovina u Hrvatskoj. U kolovozu se u trgovinama u Mađarskoj održao "Hrvatski tjedan", a to je bio svojevrsni test.
Kontinuirani rast prodaje
Od ukupno 1.550 proizvoda, Lidl nudi između 450 i 600 proizvoda hrvatskih proizvođača. Kako su neki ovom lancu upravo zamjerali mali broj domaćih proizvoda, ovaj projekt zasigurno će pomoći u privlačenju novih kupaca.
Lidl zadnjih godina u Hrvatskoj bilježi konstantan rast prodaje, a šef Uprave Boris Lukšić procjenjuje da će 2013., u odnosu na prošlu godinu, završiti s visoko jednoznamenkastim postotkom rasta.
Prema procjenama, tržišni udio Lidla sada iznosi oko 10 posto.
Novinari su u četvrtak imali priliku vidjeti kako funkcionira Lidlov logističko-distributivni centar u Jastrebarskom, koji se prostire na površini od 45 tisuća kvadratnih metara i kapaciteta 22 tisuće euro paleta. Kako je pojasnio šef Uprave Lidla Boris Lukšić, iz ovog modernog centara svakodnevno se dostavlja svježa robu u trgovine na području središnje i istočne Hrvatske, od Karlovca do Vukovara.
LC Jastrebarsko zapošljava 90 ljudi, a najveći dio njih radi u odjelu pripreme robe koji svakodnevno zaprima narudžbe iz 50 trgovina. Posebna pažnja pridaje se čuvanju proizvoda s posebnim temperaturnim režimima, poput voća i povrća, mesa, čokolada, mliječnih i duboko-smrznutih proizvoda, o čemu svjedoči strogo poštivanje načela HACCP sustava.
Osim LDC Jastrebarskog, Lidl u Hrvatskoj ima i logističko-distributivni centar Perušić, u koji je uloženo više od 180 milijuna kuna. Projekt je ovo koji je omogućio 150 novih radnih mjesta na području Ličko-senjske županije. Ovaj LC veličine 33 tisuće metara četvornih opskrbljuje trgovine u Istri, Primorju, Lici i Dalmaciji.