Nakon što im je u utorak propalo mirenje s poslodavcem u sukobu oko izmjene kolektivnog ugovora, štrajkaški odbor zaposlenika Zračne luke Zagreb (ZLZ) odlučio je ići u štrajk, i to u petak od 11 do 16 sati.
ZLZ skuplji od europske konkurencije
U srijedu se na Plesu osim sukoba uprave ZLZ-a i zaposlenika odvijalo još nešto važno – u posjet je došla jaka delegacija Menzies Aviationa, globalnog provajdera za usluge prihvata i otpreme putnika i zrakoplova, zainteresirana za širenje posla i na Zagreb. Za sada, posao hendlanja radi ZLZ, no njihove su usluge skuplje od europskog prosjeka, pa je bilo za očekivati da će avioprijevoznicima – prvenstveno Croatia Airlinesu, na koji otpada 62 posto prometa na Plesu – neki hendler ponuditi jeftiniju alternativu.
Vrata su im otvorena otkako je ZLZ prešao prag od dva milijuna putnika godišnje, čime je temeljem direktive EZ 96/67 otvorena mogućnost ulaska drugog hendlera.
Znači li eventualni dolazak Menzies Aviationa u Zagreb otpuštanje radnika? Izvori Poslovnog dnevnika upozoravaju da je moguće da od 1.034 ljudi, koliko ih ZLZ trenutno zapošljava, njih nekoliko stotina ostane bez posla. Novi hendler, naime, nije obvezan zaposliti one koji se sada time bave na Plesu, nego može dovesti svoje ljude.
Sindikat: Mi smo tvrd orah
"Menzies loše plaća radnike, pa mu je i usluga loša, a neke su im nezadovoljne aviokompanije zbog toga već raskinule ugovore", upozorava Vesna Bukovac, predsjednica Sindikata radnika aerodroma Zagreb (SRAZ).
Na pitanje što će biti ako neki novi hendler preuzme taj posao na Plesu i time prisili ZLZ na otpuštanja, Bukovac kaže: "Oni imaju pravo pokušati otpustiti 500 ljudi, ali mi smo tvrd orah. Njihovi kadrovi koji bi nas zamijenili moraju zadovoljiti odgovarajuće licence. Mi smo svi školovani, svake godine pohađamo nove tečajeve, i pitanje je može li nas se tek tako nadomjestiti jeftinom radnom snagom. Osim toga, Croatia Airlines već ima velike popuste na naše usluge i ne vjerujem da bi s novim hendlerom prošli jeftinije."
Po njenom mišljenju, priča oko alternativnog hendlera smišljena je kao dodatni pritisak na radnike, čime ih žele prisiliti da odustanu od promjena kolektivnog ugovora.
CA: Nismo zvali Menzies
Iako bi dolaskom drugog operatera najviše profitirao Croatia Airlines, u kompaniji poriču da su pozvali Menzies. Kažu da im njihova delegacija dolazi u redovit posjet, te da će s njima posjetiti ZLZ, kao što čine i s predstavnicima drugih partnera.