Naime, vozači vozila stranih registracijskih oznaka su u 2010. godini i prvih šest mjeseci ove godine uspjeli 'zaraditi' gotovo 11,5 milijuna kuna kazni za parkiranje! Od toga je Holdingova podružnica, kažu, naplatila tek jedan milijun.
Direktor Zagrebparkinga Robert Mišeta objasnio je zašto je to tako. "Pri izdavanju računa moramo znati ime i prezime vlasnika, što za vozila sa stranim pločicama nije moguće jer nisu u evidenciji MUP-a. Budući da gotovo svako peto vozilo za koje nije plaćena propisana naknada za parkiranje ima strane pločice, može se zaključiti da 'stranci' svjesno izbjegavaju obvezu plaćanja", kaže Mišeta.
Odlučio je stati na kraj 'turistima' od kojih mnogi imaju prijavljeno prebivalište i u Zagrebu. I to – lisicama. Željezne naprave koje onemogućavaju kretanje blokiranjem kotača Mišetin su recept.
Blokada 'lisicama' jedini način
Pravna služba Zagrebparkinga tvrdi kako je postavljanje lisica na automobile samo djelomično u suprotnosti sa zakonom, a prema njihovu tumačenju ne kosi se s ustavnom odredbom da "pravo zadržavanja vozila mora biti u skladu s ustavnim načelom razmjernosti". Naime, oni smatraju da je blokada vozila jedini način na koji se može zaustaviti delinkventno ponašanje 'stranaca'.
"Jedan Audi Q7 američkih registracijskih oznaka mjesecima je bio parkiran na zelenom valu, skupio gotovo 30.000 kuna dnevnih parkirnih karata koje nije plaćao. Kad se čistila ruta za Papu pauk je morao premjestiti i taj automobil", priča Mišeta pa nastavlja: "Da bi se u Strojarskoj pri preuzimanju utvrdilo da je vlasnik jedna poznata osoba, hrvatski državljanin".
Mišeta napominje kako neće biti moguće krenuti u blokade lisicama ako ih Grad ne podupre u namjeri da naplate izdane račune. Gradska skupština trebala bi, naime, donijeti dokument kojim omogućava postavljanje lisica na kotače, kao što je to učinjeno u Zadru, Puli, Splitu...
Vezani članci:
arti-201102240519006 arti-201105130705006 arti-201102040009006 arti-201101290011006