Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Novac /

Donedavno nezamislivo: Posao Rijeci preotima Srbija?!

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Prvi kontejnerski vlak krenuo je pocetkom proslog tjedna iz grcke luke Pirej, gdje terminal vodi kineski Cosco, te prosao Grcku, Makedoniju, Srbiju i Madarsku do krajnje destinacije u Ceskoj. Time je uspostavljena redovna zeljeznicka linija i kontejnerski servis, koji postaje ozbiljan konkurent rijeckom prometnom pravcu, jednako kao i svim lukama sjevernog Jadrana, pise Novi list.

Dogada se ono sto je jos donedavno bilo nezamislivo. Iako je svojom geoprometnom pozicijom manje atraktivan od Kopra, Trsta i Rijeke, grcki Pirej postaje tocka proboja roba prema srednjoj Europi. Rijec je o luci koja posljednjih godina biljezi najveci rast prometa na Mediteranu, sto je posljedica dolaska mocnog kineskog brodara i luckog operatera, koji upravlja s dva velika terminala u toj luci.

Nedostizan promet

Prosle godine u Pireju je pretovareno rekordnih 3,16 milijuna TEU-a, sto je oko tri puta veci promet od Kopra, Trsta i Rijeke zajedno. Uslijedit ce jos veci razvoj, jer kineski Cosco planira investirati ukupno oko 750 milijuna dolara u modernizaciju i sirenje kapaciteta, koji bi mogao doseci 6,2 milijuna TEU-a.

Za usporedbu, kapacitet Rijeke moze se povecati do najvise 1,2 milijuna TEU-a ukoliko se do kraja 2017. realizira izgradnja terminala na Zagrebackoj obali kao sto je planirano.

Kontejnerski vlak izmedu Pireja i Ceske za pocetak ce ici jednom tjedno, ali su ambicije puno vece. Ukoliko u probnom periodu vrijeme transporta, kvalitete usluge i konkurentnosti prijevoza bude na visokom nivou, Cosco planira povecati broj vlakova tako da bi tjedno islo sest do sedam kontejnerskih vlakova, odnosno oko 700.000 tona robe godisnje. U tvrtki Zeljeznice Srbije naglasavaju kako je prvi kontejnerski vlak prosao kroz ovu zemlju za 14,5 sati, sto je za 5 sati manje negoli je predvideno voznim redom i 8 sati krace od prosjecnog vremena putovanja teretnih vlakova na ovoj relaciji. Upravo u tome vide priliku i argument za povecanje teretnog prometa iz Grcke, sto znaci da luka Pirej, kineski Cosco i srpske zeljeznice integriraju i otvaraju novi prometni pravac, koji ce uzeti dio posla lukama sjevernog Jadrana, Rijeci, Kopru i Trstu.

http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Novi-pravac-za-kineske-kontejnere-Pirej-i-Srbija-uzimaju-posao-Rijeci-i-Kopru

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike