Justin Rosenstein, programer i suosnivač Asana, dok je radio u Facebooku dizajnirao je "alat" za poboljšanje produktivnosti tima koji ta tvrtka još uvijek koristi. Svoje je savjete za poboljšanje produktivnosti rada odlučio podijeliti u Huffington Postu. Smatra da su oni ključnie za kreativnost pomoću koje se dolazi do krajnjeg prozvoda. Obuhvaćaju optimizaciju okoline, svojih misli i procesa rada.
Optimizacija okoline
Istraživanja su pokazala da obavljanje više zadataka od jednog, radnika čini manje produktivnim. Stoga, isključite sve što vas ometa i kada se fokusirate na posao po strani ostavite mobilni telefon, e-mail. Odlogirajte se s chata i ne prekidajte rad sastancima. Odredite jedan dan u tvrtki samo za to pa ćete svi moći ostale zadatke obavljati u miru. U slučaju da ne možete odrediti dan, dogovorite se da imate jedan dan bez sastanaka pa taj dan obavljajte ono u čemu vas inače uvijek prekidaju. Kada jednom okrenete leđa zadatku koji obavljate puno će vam više vremena trebati da se ponovno na njega fokusirate.
Optimizirajte svoje misli
Ljudi nisu roboti pa i mi trebamo ponekad napuniti baterije kako bismo mogli dalje raditi. Stoga se tijekom rada moraju napraviti stanke za odmor. Istraživanja pokazuju da najbolje djeluju stanke od 15 minuta svakih sat i pol. Jedanko tako, pazite na svoj organizam. Nemojte dehidrirati i uvijek pored sebe držite čašu vode. Justin Rosenstein drži pet čaša punih vode pored sebe. Sve ih popije tek pred kraj radnog vremena. Kaže da dok stoje ondje ima osjećaj da dobro napreduje. Također savjetuje uzimanje vitamina, a preporučuje i lagani ručak. To sve, dodaje, ne može, bez vježbe. Jednostavno rečeno, pazite na potrebe svog tijela kako biste imali dovoljno energije na poslu. Pritom jasan plan možete napraviti ako utvrdite sve ono što čini da se osjećate neugodno.
Optimizirajte proces rada
Odredite što su vam prioriteti. Puno neproduktivnosti dolazi baš iz činjenice da si niste odredili prioritete. Ne činite idući korak, ako vam cilj koji njime želite postići nije kristalno jasan i ako se s njim nisu složili svi u vašem timu. Dakle trebate odrediti cilj, odrediti zašto ga želite postići, tko je odgovoran za svaki korak koji ćete do cilja napraviti i kojim redom te korake morate napraviti. Neki ljudi vole raditi sami, no ako trebate tim pronađite kolegu s kojim vam je lijepo surađivati. Posvetite se rokovima i to javno. Odredite do kada nešto treba učiniti i recite to kolegama. Koristite softver kako biste pratili tijek svog posla. Rosenten smatra da je Asana idealna za to jer ne samo da prati tijek onog što radite nego prati tijek obavljanja zadataka i kod članova vašeg tima. Istovremeno, komunikaciju "drži uz posao".
I uzmite si vremena za "pogled unatrag". Svaki dan pogledajte što ste prošli i kako ste to učinili, što ste učinili dobro, a što loše, postoje li poboljšanja koja možete napraviti u svom radu? Ako svaki dan postanete samo jedan posto učinkovitiji, onda ćete do kraja godine biti 15 puta više produktivni.
Huffington Post/Danas.hr