Tko će propasti nakon outleta Sv. Helena?

Outlet Sveta Helena, u koji je uloženo 27 milijuna eura, a koji je radio samo 40 mjeseci, zatvara svoja vrata 1. lipnja.

10.5.2012.
9:16
VOYO logo

"Ideja o otvaranju outleta u Hrvatskoj bila je i više nego dobra, čak je i tajming dobro pogođen. Outlet Sv. Helena otvoren je potkraj 2008., kada su se počele osjećati posljedice ekonomske krize, pa je koncept outleta bio pravo rješenje za potrošače koji su počeli tražiti sve veću vrijednost za svoj novac", kaže Dražen Lulić, konzultant u tvrtki Caper. No, outleti otvoreni u okolici Zagreba, ocjenjuje, nisu ispunili očekivanja kupaca.

"Razlika u cijenama u odnosu na brojne šoping-centre nije bila takva da bi opravdala sve dodatne troškove koje outleti nose s obzirom na svoje lokacije, a ponuda robnih marki bila je više-manje ista kao i u 'gradskim' centrima", kaže Lulić za Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Procjenjuje da ni svi šoping-centri neće jednako uspješno poslovati te da će vjerojatno biti još zatvaranja, odnosno prenamjene određenih prodajnih prostora.

Pogrešna procjena tržišta

Predsjednik Uprave Emmezete Slobodan Školnik smatra da su i investitori i zakupci pogrešno procijenili lokalno tržište. "Veliki broj posjetitelja osnovni je uvjet za outlet, što rijetko koja lokacija u Hrvatskoj može osigurati, a najmanje to mogu Sv. Helena i Začretje", ocjenjuje Školnik. Usto, upozorava, hrvatsko je tržište po strukturi marži preplitko, što je pak posljedica premalog, odnosno ograničenog tržišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pitanje nije zašto propadaju outleti nego tko je sljedeći: KingCross, WestGate ili AvenueMall u Osijeku, ili sva tri.Nakon što su se trgovci suočili s grubom realnošću, a to je mala kupovna moć Hrvata, koja će po Školnikovoj procjeni trajati još najmanje pet do 10 godina, u svim trgovačkim centrima posegnuli su za pojačanim "diskontiranjem" kako bi održali kakav takav promet.

"Pitanje nije zašto propadaju outleti nego tko je sljedeći: KingCross, WestGate ili AvenueMall u Osijeku, ili sva tri", upozorava Školnik. O prenamjeni je po njegovu mišljenju teško prosuđivati. Prazni novosagrađeni poslovni tornjevi u Njemačkoj, ilustrira, nemaju zakupce pa ih ruše jer je prenamjena u stambene kvadrate preskupa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak bili predaleko

Ivan Damir Anić s Ekonomskoga instituta ocjenjuje da je zatvaranju Sv. Helene presudila lojalnost potrošača lokaciji.

"Hrvati su statični, čak 76 posto potrošača nije voljno voziti se automobilom više od 10 minuta do lokacije gdje bi dobili pet posto popusta. Outlet Sv. Helena mogao je privući tek dio cjenovno orijentiranih kupaca. Očito nedovoljno da bi poslovao profitabilno. U Zagrebu je mnogo trgovačkih centara, no potrošači više šetaju, manje kupuju. Da bi privukli kupce, trgovački centri moraju ponuditi puno više od same prodaje robe", kaže Anić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo