Knjige o samopomoći spasile nakladnike

Zahvaljujući izdanjima domaćih autora, Profilu je u 2009. prodaja porasla 35 posto. Algoritam je profitirao na naslovima iz vlastite naklade, a kuća Jesenski i Turk na rabljenim udžbenicima.

12.2.2010.
12:04
VOYO logo

Unatoč utjecaju krize 2009. bila je solidna godina za domaće nakladnike i knjižare.

U odnosu na 2008. nakladnička kuća Profil u 2009. bilježi porast prodaje od 35 posto. Algoritam je povećao količinsku prodaju knjiga za 11,4 posto. Rast prodaje zabilježile su i nakladničke kuće Jesenski i Turk te Naklada Ljevak. Zanimljivo je, međutim, da nitko od njih nije htio otkriti koliki su im pritom bili prihodi, odnosno dobit.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krunoslav Krunić, direktor izdavaštva u Profilu, kaže da su u svojim knjižarama u 2009. ukupno prodali 690.000 knjiga, a izdano je više od stotinu novih naslova. Objašnjava da je rast logičan s obzirom na ulaganja u nove knjižare, ali i kulturna događanja koja su pozicionirala Profil kao informacijski centar i okupljalište za sve ljubitelje knjige i glazbe. Samo zagrebački Profil Megastore godišnje ima više od 120 promocija, tribina i gostovanja, okupljajući više od 3600 posjetitelja.

Tkanje života hit godine

Krunić je za Poslovni dnevnik potvrdio i solidan rast od 30 posto u segmentu online prodaje. Povećanje je, smatra, posljedica velike popularizacije e-commerca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hit godine, ali i jedan od najvećih domaćih hitova svih vremena je Tkanje životaMirjane Krizmanić, koji je prodan u 60.000 primjeraka, potvrdio je Krunić.

U nakladi Algoritma lani je prodano 450.000 knjiga, dok je kroz maloprodajni lanac Algoritam Bookshopova ukupno prodano 900.000 primjeraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Voditeljica marketinga Algoritma Lana Šoštarić, potvrđuje da je najveći rast zabilježila vlastita naklada, dok je online prodaja porasla za 20 posto. No osjetan pad zabilježen je na stranim izdanjima, što se, tvrdi, djelomično može pripisati sniženju cijena uzrokovanom padom tečaja dolara i funti. Najveći je pad očekivano zabilježila prodaja udžbenika.

Naklada Ljevak zabilježila je rast prodaje od 10 posto, i to ponajprije zahvaljujući prodaji rabljenih školskih udžbenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednaki rast ostvario je i antikvarijat izdavačke kuće Jesenski i Turk. U 2009. rabljene knjige uključili su u online ponudu pa je i ta prodaja imala rast od 10 posto. Jesenski i Turk ukupno je lani prodao 22.511 primjeraka svojih izdanja.

Prethodni članci:

arti-201002030439006 arti-201002050072006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo