Iako se megajahtom smatraju plovila duža od 24 metra, šibenska Mandalina moći će prihvatiti i one od sto metara dužine. Imat će 79 vezova.
Uz novu marinu niknut će i luksuzne rezidencije, hoteli, a riječ je o investiciji ukupno 100 milijuna eura i velikoj prilici da hrvatska obala više ne bude prolazna stanica milijarderima na putu u Crnu Goru.
Husnu Akhan, šef uprave turske grupacije, u izjavi za Večernji list poručio je kako Hrvatsku smatra primarnom lokacijom za nautički turizam, koji je u ekspanziji.
U dugoročnom planu ta korporacija ima još dvije potencijalne lokacije za gradnju megamarina na hrvatskoj obali.
Vjetar u leđa tome daje jačanje međusobnih ekonomskih odnosa, ali za obje je zemlje korisna, kako je odgovorio investitor, suradnja u kulturi te obrazovanju.
"Jedan od najboljih indikatora napretka nije samo povećanje broja međusobnih posjeta i kontakata nego i povećanje investicija u Hrvatskoj", izjavio je Akhan.
Milijarderi sada odlaze kod naših susjeda jer su širom otvorili vrata nautičkim investicijama, uveli gorivo tax free za jahtaše i skresali proceduru u vezi s boravkom. Hrvatska regulativa i dalje svakog člana posade megajahte tretira kao stranca, koji nakon 90 dana boravka može zatražiti dozvolu za rad, ali da bi je dobio, mora priložiti potvrdu o nekažnjavanju. Nju pak samo može dobiti u svojoj zemlji....
Na Sredozemlju između Italije, Hrvatske, Španjolske, Grčke i Turske cirkulira 700.000 brodova. Na 32.000 kilometara obale ima oko 500.000 vezova. Od toga je njih 10.000 na turskoj obali, od kojih 16 posto drži D-Marin, tvrtka Dogus Group, kojoj je najvažnija nautika i (mega)marine. Jedna od njih smještena je u Goceku, mjestašcu na obali Egejskog mora, sa 3600 stanovnika. Tu marinu, u kojoj je svoju jahtu usidrio i poznati košarkaš Damir Mrsić, tvrtka je kupila prošle godine, a "okupirali" su je ponajviše Nijemci i Englezi.
Nedaleko je kompanija Dogus Group izgradila svoju drugu marinu, vrijednu 30 milijuna dolara, Turgutreis.
To su samo neke od investicija turske kompanije koja je najavila ulaganja u Hrvatsku.
Prethodni članci:
arti-201008030600006 arti-201009060217006