Evo kako je Uprava uništila Croatia Airlines

9.7.2010.
15:48
VOYO logo

cate-201007090092004Površna analiza pokazuje da je poslovna politika kompanije jedini krivac lošeg stanja, a radi li se o nesposobnosti ili je to namjerna priprema kompanije za propast i privatizaciju teško je odgovoriti, piše u velikom izvješću koje je sindikat objavio na svojoj internetskoj stranici.

Kažu da Croatia Airlines troši velike količine novca iz državnog proračuna, poslovni rezultati su poražavajući, te se stječe dojam da "ona radi protiv sebe, protiv države i poreznih obveznika koji je financiraju, a u korist drugih zračnih prijevoznika".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao dokaze navode sljedeće probleme:

1. Croatia Airlines po popunjenosti putničke kabine nalazi se na samom dnu liste, a potencijalni putnici više niti ne provjeravaju cijene karata budući da već po iskustvu znaju da su one nekoliko puta veća od konkurencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Žalosno je da svakodnevno na forumima čitamo konkretne primjere u kojima se putnici odlučuju za konkurenciju jer je odnos karata na direktnim letovima i nekoliko puta skuplji kod naše kompanije. Još je veći nonsens da na našim letovima sjedala, koje po code-share ugovoru ustupamo našim partnerima poput Lufthanse, Austriana, Swissa, ove kompanije prodaju po osjetno nižim cijenama. Kakve je to ugovore potpisao naš menadžment ako na našem zrakoplovu naš strateški partner prodaje daleko jeftinije karte?", pitaju u sindikatu.

'Strateški' se povukli s unosnog charter tržišta

2. Nadalje, kažu da je jedna od čudnih odluka menad��menta svakako charter tržište. Sve svjetske kompanije uvode dodatne kapacitete namijenjene isključivo charter tržištu, a CA se iz ovog segmenta "strateškom" odlukom povukla! Zato u sindikatu dodaju da njihov štrajk neće nanijeti štetu turizmu jer turisti na destinacije u najvećoj mjeri dolaze drugim kompanijama.

3. Među čudne odluke menadžmenta stavljaju i povlačenje s hiperisplativih tržišta. Za primjer navode da je CA ukinula linije iz Pule, Rijeke i Dubrovnika za London, a konstantno smanjuje letove za London i iz Splita i Zagreba, dok druge kompanije na tim linijama rapidno povećavaju broj tjednih letova.

Slično je i s Rusijom – CA tvrdi da im nije isplativo letjeti za Moskvu jer tada zrakoplov može napraviti samo jednu rotaciju, iako zapravo može obaviti dva leta dnevno. Također, CA je uporno odbijao ekspanziju na skandinavsko tržište, a reagirali su tek kad je SAS poharao obalu, kažu u sindikatu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201007080711006Tvrdili su i da za Španjolsku i Portugal uopće nema putnika, a "sramežljivo" su otvorili liniju Zagreb – Barcelona tek nakon što je Iberia napravila vrtoglavu ekspanziju. Zanemarivi su i udjeli CA u Francuskoj, Njemačkoj i Italiji, dok za Češku, Slovačku, Poljsku, baltičke zemlje, Mađarsku, Rumunjsku i Tursku uopće nemaju letova.

CA više ne koriste klubovi ni Hrvatski nogometni savez

4. Potpuni fijasko CA je napravio i s ad-hoc charter letovima, odnosno letovima za sportske klubove ili, pak, vojsku i hodočasnike. Prije 5-6 godina svi su letjeli Croatia Airlinesom, dok sad to radi manji broj klubova. Njihove usluge više ne koriste ni HNS, Dinamo, KK Zadar, Cibona itd...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5. Idući na popisu grešaka je red letenja, koji je "stihijski". CA se deklarira kao hubni (hub – sjecište) prijevoznik, no to nikako nije vidljivo iz reda letenja, jer se od putnika očekuje da čeka po 9 sati na konekciju.

"Dok velika većina kompanija konekcije iz huba prema svojim primarnim destinacijama ima oko 23.30 sati, CA to čini u 21.15, čime skraćuje korištenje zrakoplova za dva sata, ali i onemogućava valove kojima bi se ostvarile konekcije", upozorava sindikat.

Cijena karte je doslovce nevjerojatno skupa

6. Sindikat upozorava da je prosječna karta u domaćem prometu "doslovce nevjerojatno skupa", te da red letenja nije prilagođen poslovnim putnicima ni migracijskim putnicima.

"Nepojmljivo je da su migracijske navike stanovništva jasne (petkom prema Dalmaciji, nedjeljom u povratku), no naši zrakoplovi će radije zimi ležati na zagrebačkoj stajanci nego što će obaviti vikend-rotaciju prema Dalmaciji, dok putnici za iste letove traže kartu više", poručuju sindikati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

7. Članstvo u udruzi Star Alliance je neiskorišteno, jer CA ima code-share ugovor sa samo osam od 26 članova Star Alliance.

Ne prepoznaju dodatni izvor zarade poput VIP tretmana

8. Sindikat smatra da CA ne pruža putnicima usluge koje bi olakšale putovanje: prodaja suvenira je simbolična, ne postoji VIP tretman (pr. limuzina do zračne luke, mogućnost iznajmljivanja privatnog aviona za konekcije, posebne usluge i zabava u zrakoplovu...), zabranjeno je korištenje mobitela u zrakoplovu, nema prodaje paketa karata izvan sezone s popustima, nema bojenja zrakoplova u boje sponzora itd...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

9. Za kraj, sindikat upozorava da Uprava CA već 10 godina kontinuirano smanjuje prava pilota i kabinskog osoblja, što je dovelo u pitanje sigurnost samih putnika. CA, kažu, izdvaja za svoje osoblje svega 14% prihoda, što je daleko manje od kompanija u okruženju.

Županijski sud u Zagrebu odbio je zahtjev Uprave Croatia Airlinesa za zabranom štrajka stjuardesa koji je počeo u petak ujutro, doznaje se od sindikalaca.

Predsjednik Uprave Ivan Mišetić podnio je zahtjev za zabranom štrajka i naknadom štete, tvrdeći da je četverodnevni štrajk koji organizira Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) nezakonit, no sud je odbio zahtjev kao neosnovan.

Stjuardese i stjuardi stoga mogu nastaviti sa štrajkom zbog kojeg su jutros otkazani svi letovi za Beč, Podgoricu, Prištinu, Zadar i Pulu, a idućih bi dana, ako se održi do kraja, mogao "prizemljiti" ukupno 24.000 putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SKOZ će uskoro uputiti dopis Mišetiću sa zahtjevom za nastavkom pregovora kako bi se postigao dogovor i prekinuo štrajk koji bi, po tvrdnjama Uprave, u četiri dana mogao izazvati štetu od čak 29 milijuna kuna. (Hina)

Prethodni članci:

arti-201007090037006 arti-201007070746006 arti-201007070356006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo