Dok je Hrvata šopingiranje u outletima neće propasti

Posjećenost outlet centara nadmašila je planove ulagača. Dok u outlet Sv. Helena kriju broj posjetitelja, Roses Fashion u Sv. Križu Začretju hvali se s više od dva milijuna u 2009. godini.

22.1.2010.
16:14
VOYO logo

Iako su oba outleta nadomak Zagrebu, radnim danom zjape prazni, ali zato vikendima ima mnogo više posjetitelja. Ipak, kriza se osjeća.

Dragana Bokan, direktorica outleta u Sv. Heleni, i Roman Rogović, direktor Roses Fashion outleta u Sv. Križu Začretju zadovoljni su prvom godinom poslovanja, no ipak ne žele otkriti financijske pokazatelje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I dok Bokan krije broj posjetitelja, Rogović se hvali s više od dva milijuna u 2009. Ponosan je i na prihod trgovaca u iznosu od 30 milijuna kuna.

Zbog sezonskog sniženja i rasprodaja u zagrebačkim centrima, siječanj neće biti sjajan za zaradu trgovcima u Sv. Heleni i Sv. Križu Začretju. Problem je, kako tvrde u trgovačkoj branši, što realno nema mjesta za dva outleta, no to i Rogović i Bokan odlučno odbijaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska je jedan veliki outlet

"Otvaranje trgovačkih centara s jedne je strane za nas jako dobro jer to znači mnogo više robe, a samim time i nakon sezone mnogo više robe u outletima", izjavio je Rogović za Business.hr.

Oba direktora ističu da je u ovom trenutku Hrvatska postala jedan veliki outlet jer se trgovci trude privući kupce nižim cijenama kroz sniženja, a ne postoji zakonska regulativa koja bi zaštitila investicije u outlete.

Rogović i Bokan smatraju kako je potrebno u klasičnim dućanima odrediti točno vrijeme trajanja sniženja kako bi outleti mogli biti profitabilni, jer se tako radi i u svijetu kako bi se zaštitile investicije. Kako je osnovni cilj outleta korisnicima ponuditi nižu cijenu od najmanje 30 posto u odnosu na istu takvu robu u nekom od trgovačkih centara, primjerice u Zagrebu, outlet i zakupci taj odnos definiraju posebnim ugovorima koji uključuju strogu kontrolu sniženja.

Kako bi se ostvarila fer naplata najamnine, u oba se outleta primjenjuje ista metoda. Tako se plaća ili minimalna naknada ili postotak od prodaje po četvornom metru samo u slučaju da je on veći od minimalne ugovorom definirane naknade. I Rogović i Bokan tvrde da je to najpravednije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rogović je potvrdio da je prosječna cijena zakupa oko 20 eura po četvornom metru, odnosno 10 posto prometa.

Kontrolu rade provjerama u dućanima jer outlet sebi ne smije dopustiti da kupci iz njega odu nezadovoljni, nakon što su za posjet izdvojili nekoliko sati, pa i cijeli dan, objašnjava Rogović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201001111026006 arti-201001150193006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo