Iako su oba outleta nadomak Zagrebu, radnim danom zjape prazni, ali zato vikendima ima mnogo više posjetitelja. Ipak, kriza se osjeća.
Dragana Bokan, direktorica outleta u Sv. Heleni, i Roman Rogović, direktor Roses Fashion outleta u Sv. Križu Začretju zadovoljni su prvom godinom poslovanja, no ipak ne žele otkriti financijske pokazatelje.
I dok Bokan krije broj posjetitelja, Rogović se hvali s više od dva milijuna u 2009. Ponosan je i na prihod trgovaca u iznosu od 30 milijuna kuna.
Zbog sezonskog sniženja i rasprodaja u zagrebačkim centrima, siječanj neće biti sjajan za zaradu trgovcima u Sv. Heleni i Sv. Križu Začretju. Problem je, kako tvrde u trgovačkoj branši, što realno nema mjesta za dva outleta, no to i Rogović i Bokan odlučno odbijaju.
Hrvatska je jedan veliki outlet
"Otvaranje trgovačkih centara s jedne je strane za nas jako dobro jer to znači mnogo više robe, a samim time i nakon sezone mnogo više robe u outletima", izjavio je Rogović za Business.hr.
Oba direktora ističu da je u ovom trenutku Hrvatska postala jedan veliki outlet jer se trgovci trude privući kupce nižim cijenama kroz sniženja, a ne postoji zakonska regulativa koja bi zaštitila investicije u outlete.
Rogović i Bokan smatraju kako je potrebno u klasičnim dućanima odrediti točno vrijeme trajanja sniženja kako bi outleti mogli biti profitabilni, jer se tako radi i u svijetu kako bi se zaštitile investicije. Kako je osnovni cilj outleta korisnicima ponuditi nižu cijenu od najmanje 30 posto u odnosu na istu takvu robu u nekom od trgovačkih centara, primjerice u Zagrebu, outlet i zakupci taj odnos definiraju posebnim ugovorima koji uključuju strogu kontrolu sniženja.
Kako bi se ostvarila fer naplata najamnine, u oba se outleta primjenjuje ista metoda. Tako se plaća ili minimalna naknada ili postotak od prodaje po četvornom metru samo u slučaju da je on veći od minimalne ugovorom definirane naknade. I Rogović i Bokan tvrde da je to najpravednije.
Rogović je potvrdio da je prosječna cijena zakupa oko 20 eura po četvornom metru, odnosno 10 posto prometa.
Kontrolu rade provjerama u dućanima jer outlet sebi ne smije dopustiti da kupci iz njega odu nezadovoljni, nakon što su za posjet izdvojili nekoliko sati, pa i cijeli dan, objašnjava Rogović.
Prethodni članci:
arti-201001111026006 arti-201001150193006