Definitivno je propalo povezivanje najvećih trgovačkih lanaca u regiji - Mercatora, Delte i Konzuma - koje je bilo zamišljeno kao svojevrsna odbrana od konkurencije iz inozemstva. Vlasnik Delte Miroslav Mišković prvi je potražio stranog partnera kojem će, kako je izjavila direktorica Delta holdinga za korporativne komunikacije Jelena Krstović, već početkom godine prepustiti najmanje 50 posto udjela u trgovinskom lancu Delta maksi.
Iako u lokalnim okvirima izgledaju moćni, tri vodeća trgovaca s prostora bivše Jugoslavije, Delta, Mercator i Konzum, čak i u slučaju udruživanja ne mogu se odbraniti od vanjske konkurencije. Logika velikih brojeva je neupitna - zajednički bruto prihod Delte, Konzuma i Mercatora iznosi blizu 7 milijardi eura, što je deset puta manje od bruto prihoda globalne Billa grupe, koja pri tome nije ni među pet vodećih trgovaca u Europi.
Pojedini poslovni mediji iz regije predviđaju da će prije ili kasnije svi lokalni trgovci poći Miškovićevim stopama.
Vezani članci:
arti-201012010327006 arti-201009150351006