Najviše je smještena tvrtka Rimac Automobili, na 151. mjestu, Hangar 18 je na 216., a Serengeti na 296. mjestu, prenosi N1.
Postotak rasta prihoda od prodaje
Deloitteova ljestvica obuhvaća najbrže rastuće tehnološke tvrtke u 28 zemalja Europe, Bliskog istoka i Afrike (EMEA), a sastavlja se prema postotku povećanja poslovnih prihoda (prihoda od prodaje) u protekle četiri godine, u ovom slučaju počevši od 2012. do uključivo 2015. godinu.
Tvrtke na ljestvici ostvarile su prosječnu stopu rasta prihoda od čak 967 posto, što je ipak nešto niže u usporedbi s prošlogodišnjih 1.012 posto, navodi se iz Deloittea.
Prva na ljestvici je švedska tvrtka Fingerprint Cards, iz sektora biometrike, koja je u protekle četiri godine zabilježila rast prihoda od 28 tisuća posto, dok je među tvrtkama srednje Europe najbolje plasiran poljski Codewise, s rastom prihoda od 13.052 posto.
"Srednjoeuropske tvrtke sve su zastupljenije među najbrže rastućim tehnološkim tvrtkama iz cijelog svijeta. Osobito dobivaju na važnosti one koje se bave nano tehnologijom, biotehnologijom i energijom. Naši predstavnici Rimac Automobili, Hangar 18 i Serengeti dokazuju kako imamo poduzetnički potencijal, ali i da je potrebno više ulagati u nove tehnologije kako bi zadržali korak s ostatkom svijeta", izjavio je partner u Deloitteovom Odjelu za poslovno savjetovanje Zlatko Bazianec.
Od 39 tvrtki smještenih u srednjoj Europi najviše ih je iz Poljske, i to 15, šest ih je iz Češke, četiri iz Slovačke, po tri iz Hrvatske, Rumunjske i Mađarske, dok iz Bosne i Hercegovine, Bugarske, Litve, Srbije i Slovenije dolazi po jedna tvrtka.
Prihvatio izazov
Vlasnik Rimac Automobila Mate Rimac izjavio je kako su mu, kada je počinjao, svi govorili da je nemoguće napraviti automobil u Hrvatskoj.
"Ipak sam odlučio to učiniti i ostati u Hrvatskoj, bez obzira na ogromne izazove s kojima smo se suočavali. I ne samo da smo stvorili jedan od najbržih svjetskih električnih automobila, nego smo stvorili i snažnu tvrtku koja svojom tehnologijom nove generacije može postati veliki igrač pozicionirajući Zagreb kao poželjnu lokaciju za poslovanje voditeljima globalnih tvrtki", rekao je Rimac.
I ove godine na Deloitteovoj ljestvici prevladavaju tvrtke iz sektora softverskih rješenja, kojih je više od polovice, medijski je sektor zastupljen s 24 posto, a sektor komunikacija s oko 10 posto tvrtki.