Od toga četiri posto kućanstva je prodalo neku nekretninu ili zemljište, tri posto se odnosi na obiteljsko zlato i još tri posto na nešto drugo, pokazalo je istraživanje Gfk. Obiteljskog zlata su se nešto više odrekla kućanstva u srednjim i velikim gradovima.
Neki nemaju što prodati
Anketa je osim toga pokazala i kako 28 posto građana nije ništa prodalo jer jednostavno nemaju što prodati, dok njih 62 posto nisu ni trebali ništa prodavati.
Pokazalo se, također, i kako je GfK indeks povjerenja potrošača zabilježio u lipnju novi pad čime je dostigao do sada najnižu razinu. Naime, komponenta koja mjeri sklonost potrošnji znatno je pala, i to sa 44,29 bodova iz ožujka na 37,9 bodova u lipnju.
Za pet bodova je pala i komponenta koja mjeri ocjenu sadašnjeg financijskog stanja. Nakon blagog smanjenja u ožujku, očekivanja budućeg dohotka su malo porasla, ali bez značajnijeg utjecaja na Indeks.
U cijelosti gledano, kod potrošača i dalje prevladava recesijsko raspoloženje s tendencijom pogoršanja. Indeks je dobiven istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku stanovništva (N=1000) RH. Skala indeksa je od 0-100 pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.