BIZNIS IZ ZAPREŠIĆKOG KRAJA ŠIRI SE INOZEMSTVOM: /

Bračni par svojim 'crnim kraljem' oduševio Bečane

Image
Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Bračni par Burnić odlučio se nakon nasljeđenog zemljišta baciti u biznis s češnjakom, a njov proizvod danas osvaja i kupce izvan granica.

8.1.2018.
17:36
Zarko Basic/PIXSELL
VOYO logo

Samir Burnić i njegova supruga Diana iz Jablanovca kod Zaprešića u OPG-u Kralj od uzgoja češnjaka napravili su neobičan biznis. Oni se, naime, ne bave samo sadnjom, već njihov češnjak fermentira u kontroliranim uvjetima u komori koju su sami dizajnirali.

Crni češnjak pod brendom "Crni kralj" odjeknuo je na domaćem tržištu, a može ga se naći i na policama trgovina delikatesama u Austriji i Njemačkoj. Prema riječima Samira Burnića, put do uspjeha bio je trnovit i trebalo im je gotovo dvije godine da dođu do zadovoljavajućeg proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kažu da ih je na sadnju češnjaka potaknula činjenica da se u Hrvatskoj prodaje uvozni bez okusa, a da im je dodatni poticaj bila priča iz medija o crnom češnjaku kao novoj superhrani.

Dvije godine napora

"Dizajnirali smo komoru za fermentaciju u kojoj je češnjak pohranjen u točno kontroliranim uvjetima, temperaturi i vlazi. U tome i jest kvaka, teško je postići idealne uvjete. Događalo se da je češnjak prebrzo pocrnio, a struktura nije odgovarala i nije bio dovoljno sladak, ili je bio pretvrd i presuh. Zato nam je i trebalo dvije godine da otkrijemo idealnu kombinaciju vlage i topline", prisjetio se za Poslovni dnevnik Burnić, čiji je češnjak na tržištu od 2015.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

(Photo: Žarko Bašić/PIXSELL)

Posao je isključivo obiteljski, a tek tu i tamo uskoči poneki prijatelj.

Danas surađuju s 50 trgovina zdravom hranom te restoranima diljem zemlje.

Za svoj proizvod ne koriste nikakvu kemiju, a sorte češnjaka su stare zagorske koje nabavljaju po selu.

Širenje Europom

Zasad ne otkupljuju češnjak, ali im je to plan u budućnosti jer na hrvatskom tržištu ima dovoljno malih proizvođača poljoprivrednika s kvalitetnim češnjakom. "Cilj nam je koncentrirati se na proizvodnju crnog češnjaka, početi otkupljivati svježi, a više se usmjeriti na polugotove i gotove proizvode poput umaka, pjenica, namaza u kombinaciji s drugim proizvodima. Bečani su oduševljeni hrvatskim proizvodima i našim crnim češnjakom. Surađujemo s još jednom trgovinom u Njemačkoj, a planiramo se proširiti po svim zainteresiranim susjednim zemljama i dalje",otkriva za kraj Burnić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo