Banke odbile kreditirati hrvatski električni auto

Banke su odbile financiranje prvog hrvatskog elektroautomobila nazvanog XD koji je izradio DOK-ING, u sklopu aukcija HBOR-a, odnosno Vladine mjere za pomoć gospodarstvu.

3.3.2010.
18:12
VOYO logo

U vremenu kada sve vodeće autoindustrije u svijetu rade na prototipovima automobila na struju u Hrvatskoj banke nisu prepoznale vrijednost takvog projekta, piše portal bankamagazine.hr.

Portal navodi kako je DOK-ING, uspješni proizvođač specijalnih vozila na daljinsko upravljanje za razminiranje, vatrogastvo i rudarstvo stvorio prototip elektroautomobila, nazvan XD koji će biti predstavljen u četvrtak na auto-showu u Ženevi, i kojeg banke nisu željele financirati u sklopu prošlotjedne aukcije HBOR-a. Iako su ideja, čak i prototip gotovi, postoji mogućnost da se propusti šansa pravovremenog uključivanja u tržište u nastajanju te da koncept ne ode dalje od ideje i prototipa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svi proizvođači trenutačno kreću od nule, potrebne su im modifikacije tvornica, svi idu u istom smjeru i svi imaju istu šansu", kazao je za trenutačno stanje industrije električnih automobila, projekt menadžer DOK-ING-a, Tomislav Boško.

Prema procjeni Boška, 90 posto Hrvata ima pozitivno mišljenje o elektroautomobilima, no slaže se da je velik problem infrastruktura punjenja, piše bankamagazine.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, hrvatski prototip XD stigao je već u Švicarsku, gdje će na jubilarnom 80. izdanju ženevskog autosalona imati svoju svjetsku premijeru, a DOK-ING još će i kroz ankete pokušati osjetiti puls tržišta, pronaći partnere te odrediti potencijal serijske proizvodnje. DOK-ING muči financiranje, i dok ne uspiju doći do značajnijih sredstava, ne može se razgovarati o većoj proizvodnji od 10-15 vozila koje planiraju izraditi za vlastite potrebe.

Njihov XD izrađen je u posljednjih nekoliko mjeseci, kao i srbijanski prototip. Na njemu su pak radili inženjeri Zastave, a financirala ga je Regionalna privredna komora Kragujevac. Inače, u kragujevičkoj tvornici Zastave i prije dvije godine napravljen je električni Yugo, ali je projekt prekinut kada je tvornicu preuzeo Fiat.

Najveći problem elektroautomobila predstavlja punjenje baterije – nedostatak mrežnih stanica za punjenje, kao i nužna stanka od nekoliko sati koja je potrebna da se baterija napuni. Prednosti, pak, ima podosta: ne ispuštaju štetne plinove, nije ih komplicirano održavati, ne mijenja se ulje, ne kupuje gorivo, tihi su, a neki se mogu i u potpunosti reciklirati. Tako razmišljanje kupiti ili ne automobil na elektropogon postaje jedno od normalnih pitanja koji si ljudi već postavljaju ili će si postaviti u skoroj budućnosti.

Na ženevskom sajmu, koji će vrata posjetiteljima otvoriti u četvrtak, oko stotinjak automobila imat će svoju premijeru. Izdanja na električni pogon u nekom će obliku izložiti gotovo svaki proizvođač, a po prvi put u povijesti i Hrvatska će biti potpisana pod jednim od izloženih primjeraka, navodi portal bankamagazine.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo