Neizdavanje računa R1 za proizvode kupljene po akcijskim cijenama u Merkuru objašnjavaju željom da "ponudu namijene i prilagode krajnjim kupcima kako bi im ublažili teško vrijeme recesije i omoguće kupnju po najpovoljnijim uvjetima".
"Iako ne moraju nužno biti 'veleprodajni kupci', oni koji plaćaju robu preko računa R1 iz akcije su izostavljeni. Ciljana grupa kupaca u ovoj akciji su krajnji maloprodajni kupci koji artikle trebaju za uređenje svoga doma, vrta ili radionice, a veleprodajni kupci nisu uključeni u ovu akciju, jer za njih imamo posebne uvjete i pripremamo posebne ponude", objasnili su Poslovnom dnevniku u Merkuru.
Prema zakonskim odredbama, potrošač je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njegovoj poslovnoj djelatnosti niti obavljanju djelatnosti slobodnog zanimanja. Prema tome, kupac koji je ujedno i pravna osoba te mu se pri kupnji izdaje račun R1 to očito nije.
Iako su u Ministarstvu gospodarstva najprije tvrdili da su oni zaduženi samo za odredbe iz Zakona o potrošačima, a da je za izdavanje računa R1 nadležna Porezna uprava, ipak su na kraju dali objašnjenje da je Merkur, čini se, poštivao regulativu i sam odredio koja skupina potrošača ima pravo na popust.
Akcije su vjerojatno samo jedan od načina na koje u trgovačkom lancu Merkuru žele privući kupce i poboljšati poslovanje. Već neko vrijeme Merkur ima problem s bankama i dobavljačima kojima duguje oko 750 milijuna eura.
Iako u trgovačkoj tvrtki Merkur Hrvatska tvrde da se zaključak o insolventnosti matične kuće, slovenskog Merkura, ne odnosi na poslovanje u Hrvatskoj, matična tvrtka, koju odnedavno vodi Blaže Pesjak, sve je bliža stečaju.
Prethodni članci:
arti-201009240264006 arti-201008160330006