Mogu li kompanije preokrenuti konfuziju u konkurentnu prednost, pita se Cashmore u komentaru objavljenom na Mashable.com. Kada je ovaj tjedan pokušao sebi objasniti Facebookov Open Graph, čak se i njemu učinilo da tzv. social web postaje sve složeniji - u odnosu na sve implikacije na širu publiku to je gotovo "Herkulov podvig".
"Kako možete objasniti Open Graph nekom prosječnom korisniku tako da on ili ona može donositi informiranu odluku?"
Moramo li podnijeti tako velike napor kako bismo mogli razlikovati "Open Graph API" i "Open Graph Protocol", ili trebamo samo pojednostaviti specifičnosti kako bismo priču učinili napola probavljivom čitatelju koji nije web developer niti profesionalac na društvenim mrežama?
Kada je Facebook mijenjao svoje postavke privatnosti i mi smo pisali o tome i pokušali objasniti prosječnim hrvatskim korisnicima što to konkretno za njih znači. Od fijaska u prosincu prošle godine kada je prema default postavkama, korisnicima sugerirano da njihovi podaci i aktivnosti na Facebooku budu vidljivi svima (everyone) do predstavljanja najnovije Facebookove platforme Open Graph prije nekoliko dana.
I Cashmore piše o velikom interesu korisnika za privatnost. Naime, njihov nedjeljni članak "HOW TO: Disable Facebook’s Instant Personalization" ima više od 4.500 shareova na Facebooku, pa se pita otkuda taj veliki interes za objašnjenjem što to zapravo sve znači (za krajnjeg korisnika)?
Jesu li nijanse koje se tiču online privatnosti postale tako složene da ih obični smrtnici ne mogu razumjeti?
Cashmore na kraju ističe da ne želi reći kako Facebook ima namjeru stvoriti konfuziju, ali složili bismo se i mi sa njim da primjerice složenost softverskih mehanizama u pozadini Facebooka i prokletstvo postavke "everybody", prikupljanje meta-podataka i neke Zuckerbergove izjave poput one da "privatnost više nije društvena norma", zaista zabrinjavaju. Ili prema riječima Cashmorea, "učinkovito djeluju na zatvaranje javnog diskursa".
Možda to i utire put do uspjeha, ali na kraju krajeva, "kako netko može zaustaviti Facebook, ako nitko i ne razumije Facebook"?
Što vi mislite o tim "novim društvenim normama" i smatrate li da nas Facebook na svoj način gura prema svijetu u kojem nećemo imati pravo na privatnost?